Ακούμε σήμερα στον α' Κανόνα, Ωδή θ' το παρακάτω τροπάριο σε β' ήχο :
Τοῖς Μαθηταῖς ὁ ἀγαθός, γρηγορεῖτε ἔφησας· ᾗ γὰρ ὥρα ἥξει ὁ Κύριος, ἀγνοεῖτε, ἀποδοῦναι ἑκάστῳ.
Εσύ ο αγαθός, είπες στους μαθητές σου, αγνοείτε την ώρα που θα έρθει ο Κύριος (για δεύτερη φορά) στη γη για να αποδώσει στον καθένα σύμφωνα με τις πράξεις του.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές ότι το πότε θα ξαναέρθει στη γη, δεν θα τους το πει. Η ώρα εκείνη της Δευτέρας Παρουσίας είναι άγνωστη. Δεν μας την αποκάλυψε. Δεν την ήξερε; Στο Ματθ. 24, 36 αναφέρει ότι την γνωρίζει μόνο ο Θεός Πατέρας Του. Ως Θεός που είναι παντογνώστης, την ήξερε. Αν πούμε ότι ως άνθρωπος δεν την ήξερε τότε χωρίζουμε το ένα πρόσωπο του Χριστού και παίρνουμε την ανθρώπινη φύση ξεχωριστά στην οποία αποδίδουμε ξεχωριστό πρόσωπο. Κάτι που μας οδηγεί στη Νεστοριανή αίρεση. Απλά δεν ήθελε να μας την φανερώσει. Στους μαθητές έδωσε ωστόσο διάφορα σημάδια προγνωστικά της δεύτερης έλευσης του (Λουκ. 21, 24-27, Β' Τιμ. 2, 3, Β' Θεσ. 2, 3). Χωρίς να είναι προκαθορισμένος ο χρόνος. Θα έρθει όταν δεν θα το περιμένει κανένας, ως «κλέπτης εν νυκτί» (Α' Θεσ. 5, 2). Έτσι οφείλουμε λοιπόν να βρισκόμαστε συνεχώς σε πνευματική εγρήγορση. Να επαγρυπνούμε και να έχουμε την ψυχή μας έτοιμη για να τον ακολουθήσει στην ουράνια βασιλεία. Μη ξεχνάμε, ότι και να ξέραμε ότι η Δευτέρα Παρουσία αργεί, αυτό που δεν ξέρουμε είναι το πότε εμείς θα πεθάνουμε. Συνεπώς η εγρήγορση είναι μονόδρομος και η όποια επανάπαυση και παράδοση στην αμαρτία μας καταστά ανέτοιμους στην κρίση του Κυρίου κατά την δεύτερη έλευσή του.
Τοῖς Μαθηταῖς ὁ ἀγαθός, γρηγορεῖτε ἔφησας· ᾗ γὰρ ὥρα ἥξει ὁ Κύριος, ἀγνοεῖτε, ἀποδοῦναι ἑκάστῳ.
Εσύ ο αγαθός, είπες στους μαθητές σου, αγνοείτε την ώρα που θα έρθει ο Κύριος (για δεύτερη φορά) στη γη για να αποδώσει στον καθένα σύμφωνα με τις πράξεις του.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές ότι το πότε θα ξαναέρθει στη γη, δεν θα τους το πει. Η ώρα εκείνη της Δευτέρας Παρουσίας είναι άγνωστη. Δεν μας την αποκάλυψε. Δεν την ήξερε; Στο Ματθ. 24, 36 αναφέρει ότι την γνωρίζει μόνο ο Θεός Πατέρας Του. Ως Θεός που είναι παντογνώστης, την ήξερε. Αν πούμε ότι ως άνθρωπος δεν την ήξερε τότε χωρίζουμε το ένα πρόσωπο του Χριστού και παίρνουμε την ανθρώπινη φύση ξεχωριστά στην οποία αποδίδουμε ξεχωριστό πρόσωπο. Κάτι που μας οδηγεί στη Νεστοριανή αίρεση. Απλά δεν ήθελε να μας την φανερώσει. Στους μαθητές έδωσε ωστόσο διάφορα σημάδια προγνωστικά της δεύτερης έλευσης του (Λουκ. 21, 24-27, Β' Τιμ. 2, 3, Β' Θεσ. 2, 3). Χωρίς να είναι προκαθορισμένος ο χρόνος. Θα έρθει όταν δεν θα το περιμένει κανένας, ως «κλέπτης εν νυκτί» (Α' Θεσ. 5, 2). Έτσι οφείλουμε λοιπόν να βρισκόμαστε συνεχώς σε πνευματική εγρήγορση. Να επαγρυπνούμε και να έχουμε την ψυχή μας έτοιμη για να τον ακολουθήσει στην ουράνια βασιλεία. Μη ξεχνάμε, ότι και να ξέραμε ότι η Δευτέρα Παρουσία αργεί, αυτό που δεν ξέρουμε είναι το πότε εμείς θα πεθάνουμε. Συνεπώς η εγρήγορση είναι μονόδρομος και η όποια επανάπαυση και παράδοση στην αμαρτία μας καταστά ανέτοιμους στην κρίση του Κυρίου κατά την δεύτερη έλευσή του.