μὴ ὁ νόμος ἡμῶν κρίνει τὸν ἄνθρωπον, ἐὰν μὴ ἀκούσῃ παρ᾿ αὐτοῦ πρότερον καὶ γνῷ τί ποιεῖ;
ἀπεκρίθησαν καὶ εἶπον αὐτῷ· μὴ καὶ σὺ ἐκ τῆς Γαλιλαίας εἶ; ἐρεύνησον καὶ ἴδε ὅτι προφήτης ἐκ τῆς Γαλιλαίας οὐκ ἐγήγερται. (Ιωαν. 7, 51-52)
ἀπεκρίθησαν καὶ εἶπον αὐτῷ· μὴ καὶ σὺ ἐκ τῆς Γαλιλαίας εἶ; ἐρεύνησον καὶ ἴδε ὅτι προφήτης ἐκ τῆς Γαλιλαίας οὐκ ἐγήγερται. (Ιωαν. 7, 51-52)
Ο Νικόδημος ένας από τους Φαρισαίους, τους ρωτά κάτι που είναι σήμερα είναι αυτονόητο: Ο νόμος δεν καταδικάζει κάποιον αν ο δικαστής δεν ακούσει την απολογία του; Οι Φαρισαίοι του απάντησαν περιφρονητικά: Μήπως είσαι κι εσύ από τη Γαλιλαία; Δηλαδή είσαι κι εσύ οπαδός του Ιησού; Αν ερευνήσεις θα δεις πως δεν έχει μέχρι τώρα βγει προφήτης από τη Γαλιλαία!
Σήμερα που είναι η γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας και έρχεται το Άγιο Πνεύμα, βλέπουμε την κατάσταση στην οποία είχε φτάσει ο άνθρωπος του παλαιού και ατελούς Νόμου. Η αξία του ανθρώπου δεν έχει σχέση με την αρετή του και τα έργα του, αλλά σχετίζεται με τον τόπο καταγωγής του! Σε αυτήν τη παραποιημένη ανθρωπολογική προσέγγιση του Νόμου, έρχεται η Εκκλησία διά του Ιησού Χριστού να δώσει νέα διάσταση στην ανθρώπινη υπόσταση.
Σε μία νέα πορεία εντός της Εκκλησίας ο άνθρωπος απεγκλωβισμένος από τις στείρες και τυπολατρικές φαρισαϊκές αντιλήψεις μπαίνει στην πορεία της, διά του Αγίου Πνεύματος, αποκατεστημένης κοινωνίας της αγάπης του Θεού. Αφήνει το φαρισαϊσμό για να δεχτεί τη ζωοποιό δύναμη του Παρακλήτου.
Σήμερα που είναι η γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας και έρχεται το Άγιο Πνεύμα, βλέπουμε την κατάσταση στην οποία είχε φτάσει ο άνθρωπος του παλαιού και ατελούς Νόμου. Η αξία του ανθρώπου δεν έχει σχέση με την αρετή του και τα έργα του, αλλά σχετίζεται με τον τόπο καταγωγής του! Σε αυτήν τη παραποιημένη ανθρωπολογική προσέγγιση του Νόμου, έρχεται η Εκκλησία διά του Ιησού Χριστού να δώσει νέα διάσταση στην ανθρώπινη υπόσταση.
Σε μία νέα πορεία εντός της Εκκλησίας ο άνθρωπος απεγκλωβισμένος από τις στείρες και τυπολατρικές φαρισαϊκές αντιλήψεις μπαίνει στην πορεία της, διά του Αγίου Πνεύματος, αποκατεστημένης κοινωνίας της αγάπης του Θεού. Αφήνει το φαρισαϊσμό για να δεχτεί τη ζωοποιό δύναμη του Παρακλήτου.