Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011

ΤΗΣ... ΑΓΙΑΣ ΤΡΟΥΦΑΣ!

Τη διάβασα στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ και πραγματικά δείχνει ολίγον χιουμοριστική η παρακάτω είδηση, την οποία προτίμησα να τη δείξω στην έντυπη μορφή της:

Νοστιμότατη η τρούφα σε πάστες, τούρτες και λοιπές ζαχαροπλαστικές λιχουδιές και παχυντική ασφαλώς. Αλλά στο να φτάσει στο σημείο να... «αγιοποιηθεί» ε, τότε μάλλον ο Παπισμός μπέρδεψε την κοιλιά με το πνεύμα! Και δεν έχω παρά να θυμηθώ την φράση του Ιησού που είπε στους μαθητές «οὔπω νοεῖτε ὅτι πᾶν τὸ εἰσπορευόμενον εἰς τὸ στόμα εἰς τὴν κοιλίαν χωρεῖ καὶ εἰς ἀφεδρῶνα ἐκβάλλεται;» (Ματθ. 15, 17 =Ακόμη δεν καταλαβαίνετε ότι εκείνο που εισέρχεται στο στόμα, προχωρεί στην κοιλιά και απορρίπτεται στο αφοδευτήριο;) Αλήθεια, πως... μπορούν να αφήνουν την «αγία» τρούφα να εξέλθει του σώματος κατά την... αφόδευση;

Ωστόσο κάτι τέτοια παραστρατήματα, μόνο σοβαρότητα δεν δίνουν στην Ρωμ/λική Εκκλησία που μάλλον κλείνει το μάτι τόσο έντονα στο μάρκετινγκ, εις βάρος μάλιστα της αλήθειας του Ευαγγελίου. Μιας και δε μιλάμε εδώ για μια ευλογία κάποιου εδέσματος. Δηλαδή να ευλογήσει φερ' ειπείν την τρούφα που φέρνει έσοδα στους κατοίκους, οπότε εμμέσως η ευλογία να πάει στον κόπο των ανθρώπων για το προϊόν που παράγουν. Με την «αγιοποίηση» της τρούφας, ξεχνάνε αυτό που είπε στους μαθητές του ο Ιησούς όταν τον προέτρεψαν κάποια στιγμή να φάει:

ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· ἐγὼ βρῶσιν ἔχω φαγεῖν, ἣν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε. (Ιωαν. 4,32)
ἐμὸν βρῶμά ἐστιν ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με καὶ τελειώσω αὐτοῦ τὸ ἔργον. (Ιωαν. 4,34)
...καὶ ὁ θερίζων μισθὸν λαμβάνει καὶ συνάγει καρπὸν εἰς ζωὴν αἰώνιον, ἵνα καὶ ὁ σπείρων ὁμοῦ χαίρῃ καὶ ὁ θερίζων. (4,36)
Εγώ έχω φάγητο να φάω, που σεις δεν το ξέρετε. Το δικό μου φαγητό είναι να πράξω το θέλημα του Πατέρα που με έστειλε και να το αποπερατώσω, δηλ. τη σωτηρία των ανθρώπων.
...Εκείνος που θερίζει τον πνευματικό αγρό, διότι συγκεντρώνει τον πνευματικό του καρπό, τους ανθρώπους, στην αιώνια ζωή. Και χαίρει αυτός που σπέρνει (ο Χριστός) μαζί με αυτόν που θερίζει.

Μάλλον θα χάθηκαν κάπου στη... μετάφραση! Άντε και μετά την τρούφα να βάλουν μπρος και στην τούρτα που συνοδεύει η τρούφα...

5 σχόλια:

  1. έλα Χριστέ στον τόπο σου...
    μάλλον θα χάθηκαν λες Σταμάτη, κάπου στη μετάφραση...δεν έχεις κι άδικο...αλλά απ΄την άλλη, πολλά τα παράδοξα στις εφημερίδες που διαβάζουμε, λόγω προχειρότητας τις περισσότερες φορές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ ღ oneiremataღ

    Δυστυχώς Γιούλα, πολλές φορές στο Ρωμ/κισμό μπερδεύουν την έννοια της ευλογίας (κάτι που τόνισα στην ανάρτηση) και της δίνουν μεγαλύτερη διάσταση. Εν προκειμένῳ (μια που το 'ψαξα λιγάκι) δεν αγιοποίησαν την τρούφα όπως κάνει η Εκκλησία στους Αγίους, αλλά ξέφυγαν από την έννοια της ευλογίας και προσέδωσαν στην τρούφα τιμή σαν να ήταν ας πούμε ιερό λείψανο ή θαυματουργή εικόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Μαρία Νικολάου

    Έχει και... την πλάκα του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταρχήν το άρθρο δεν αναφέρεται στην τρούφα σοκολάτας και σε τούρτες, αλλά σε ένα σπάνιο είδος υπόγειου μανιταριού που συμβιώνει και αναπτύσεται στις ρίζες κάποιων ειδών δένδρων ή και θάμνων, το οποίο έχει μεγάλη γαστρονομική και θρεπτική αξία και γι αυτό είναι περιζήτητο. Του αποδίδονται επίσης θεραπευτικές δράσεις κατά μυϊκών και αρθριτικών πόνων και υψηλών επιπέδων χοληστερόλης. Κυρίως όμως του αποδίδονται ισχυρές αφροδισιακές ιδιότητες. Ήταν γνωστό στους αρχαίους Έλληνες με την ονομασία ύδνον, ενώ στις μέρες μας είναι γνωστό ως Diamant noir (μαύρο διαμάντι).... και πώς να μην είναι άλλωστε, αφού η τιμή του είναι πάνω απο 1000ευρώ το κιλό!!!
    Ωστόσο, το άρθρο, μου φαίνεται ανακριβές και υπερβολικό και προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις, που απ΄ότι βλέπω τα καταφέρνει,κρίνοντας από το σχόλιο σου...
    Έχω διαβάσει ξανά για αυτή τη "γιορτή" και δεν υπήρχε αναφορά περί "αγιοποίησης" της τρούφας....
    Κάθε χρόνο,από το 1950 περίπου, σε ένα χωριό της Ν.Γαλλίας το Richerenches, προς τιμήν του Αγ.Αντωνίου (Saint Antoine),γίνεται μια λειτουργία-τελετή-γιορτή που ονομάζεται messe aux truffe,όπου συγκεντρώνουν ποσότητες τρουφών, τις ευλογούν και στη συνέχεια κάνουν δημοπρασία και τα έσοδα τα χρησιμοποιούν για τη συντήρηση της εκκλησίας του χωριού και των ενοριακών αναγκών καθώς και για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
    Αυτά περίπου είχα διαβάσει και δεν είχα βρει κάτι το μεμπτό... βέβαια, ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για κάτι αν δεν το ζεις από κοντά. Γι αυτό ίσως δεν πρέπει να είμαστε κι υπερβολικοί στις απόψεις μας....
    Στην Ορθόδοξη Εκκλησία άραγε δεν γίνονται παρόμοιες εκδηλώσεις για αντίστιχους σκοπούς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σου, αν δεν χλευάζει και δεν υβρίζει, είναι επιθυμητό και ευπρόσδεκτο.