πείθεσθαι, τῶν οὔ τι μετατρέπομ᾽ οὐδ᾽ ἀλεγίζω
εἴτ᾽ ἐπὶ δεξί᾽ ἴωσι πρὸς ἠῶ τ᾽ ἠέλιόν τε,
240 εἴτ᾽ ἐπ᾽ ἀριστερὰ τοί γε ποτὶ ζόφον ἠερόεντα.
ἡμεῖς δὲ μεγάλοιο Διὸς πειθώμεθα βουλῇ,
ὃς πᾶσι θνητοῖσι καὶ ἀθανάτοισιν ἀνάσσει.
εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης.
(Ιλιάδα Μ, 237-243)
εἴτ᾽ ἐπὶ δεξί᾽ ἴωσι πρὸς ἠῶ τ᾽ ἠέλιόν τε,
240 εἴτ᾽ ἐπ᾽ ἀριστερὰ τοί γε ποτὶ ζόφον ἠερόεντα.
ἡμεῖς δὲ μεγάλοιο Διὸς πειθώμεθα βουλῇ,
ὃς πᾶσι θνητοῖσι καὶ ἀθανάτοισιν ἀνάσσει.
εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης.
(Ιλιάδα Μ, 237-243)
Κι εσύ ζητάς στ᾿ ανοιχτοφτέρουγα πουλιά να δώσω πίστη,
που ούτε καθόλου εγώ τα γνοιάζομαι κι ουδέ τα λογαριάζω,
δεξιά, κατά τον ήλιο αν λάμνουνε και την αυγή, ως πετούνε,
για και ζερβά, κατά το σύθολο στα δυτικά σκοτάδι.
Στου Δία μονάχα εμείς το θέλημα ν᾿ ακούσουμε ταιριάζει,
που 'ναι τρανός, και τους αθάνατους και τους θνητούς ορίζει.
Να διαφεντεύεις την πατρίδα σου το πιο καλό σημάδι!
Mεγάλα λόγια από μεγάλους ηγέτες, μας θυμίζει ο Όμηρος όταν απαντά στον ενδωτικό Πολυδάμα ο Έκτωρας. Δεν ενδιαφέρεται για οιωνοσκοπίες και σημάδια, αυτά τα κοιτούν όσοι δεν έχουν το σθένος να παλέψουν τα ιδανικά τους. Αντί για ψευτομαντίες μόνο το θέλημα του Θεού δέχεται. Γιατί το ιδανικό του ηγέτη είναι να διαφεντεύει την πατρίδα του. Να την αναπτύσσει και να την προστατεύει.
Βέβαια, τα λόγια του Έκτορα δείχνουν σήμερα τόσο ξένα από τους «ηγέτες» μας! Που όχι μόνο θρησκευτικά πιστεύω δεν έχουν, οπότε στερούνται ηθικής και είναι υλιστές και παραδόπιστοι, αλλά προτιμούν να υπονομεύσουν και την ίδια την πατρίδα τους ακόμα, για το προσωπικό τους συμφέρον. Εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι για... την πάρτη σας, είχε παραφράσει πολύ εύστοχα ο Νίκος Τσιφόρος στην Ελληνική Μυθολογία την φράση του Έκτορα! Στον καιρό της αρπαχτής ποιός να εμπνευστεί άραγε από τα έργα του Ομήρου άλλωστε...