Ακούμε στην αυριανή περικοπή:
ὁ δὲ ἰαθεὶς οὐκ ᾔδει τίς ἐστιν· ὁ γὰρ Ἰησοῦς ἐξένευσεν ὄχλου ὄντος ἐν τῷ τόπῳ. (Ιω. 5, 13)
Ο θεραπευμένος όμως δεν γνώριζε ποιος είναι, επειδή ο Ιησούς είχε απομακρυνθεί μέσα στον όχλον, που βρίσκονταν σ' εκείνο τον τόπο.
Στην ερώτηση των Ιουδαίων, για το ποιός θεράπευσε τον παράλυτο, εκείνος απάντησε πως δεν τον ήξερε. Ακόμη δεν ήταν γνωστός ο Ιησούς στον πολύ κόσμο, παρά μόνο στους άρχοντες. Ούτε τον ήξερε, ούτε είχε ακούσει κάτι γι' αυτόν. Κι όμως, αυτός ο άγνωστος του ενέπνευσε την εμπιστοσύνη όταν του είπε να σηκωθεί και να περπατήσει κουβαλώντας το κρεββάτι του. Αν ήμασταν εμείς στη θέση του παραλύτου, το πιθανότερο είναι να περνούσαμε τον Ιησού για τρελό και να τον διώχναμε από κοντά μας. Είτε γιατί μόνο τους γιατρούς εμπιστευόμαστε, είτε μόνο τους απατεώνες κομπογιαννίτες... Δυστυχώς και σήμερα σε πολλούς παραμένει άγνωστος ο Κύριος, παρότι τον γνωρίζουν! Τον γνωρίζουν επιφανειακά, μέσα από την Εκκλησία και τα σύμβολά της (εικόνες, σταυρούς, αναγνώσματα) αλλά ουσιαστικά δεν τον ξέρουν γιατί ουδέποτε τον έχουν ψάξει αφενός, και αφετέρου όταν Εκείνος τους έχει πλησιάσει, τον έχουν διώξει.
Ο παραλυτικός δεν έδειξε αχάριστος για το θαύμα επειδή δεν πρόλαβε να ευχαριστήσει τον Ιησού, διότι Εκείνος φρόντησε να απομακρυνθεί γρήγορα χωμένος μες το πλήθος. Σε άλλη περίπτωση θαύματος, παραπονέθηκε γιατί δεν τον ευχαρίστησαν οι ιασθέντες (στην ίαση των 10 λεπρών όπου μόνο ένας γύρισε, Λουκ. 17, 18). Εδώ όμως προτίμησε να αποφύγει το δημόσιο έπαινο. Δεν έκανε θαύματα ούτε για τη λαϊκή αναγνώριση, ούτε για τη δόξα. Επιπλέον, απέφυγε έτσι τον φθόνο των κακοπροαίρετων. Με τον τρόπο του χάθηκε στο πλήθος, μιας και κυκλοφορούσε ως απλός καθημερινός άνθρωπος, δίχως συνοδεία υπηρετών και σωματοφυλάκων. Έτσι «αθόρυβα» εμφανίζεται όταν τον επικαλούμαστε, όταν μας δοκιμάζει, ή αποχωρεί όταν τον διώχνουμε. Εμείς απλά, ας έχουμε τα πνευματικά μας μάτια σαν κι αυτά του παραλύτου, για να μπορέσουμε να δούμε τον Κύριο όταν μας πλησιάσει για να μας ρωτήσει αν θέλουμε τη βοήθειά του.
Άλλα σχόλια για την αυριανή περικοπή, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και εδώ.
ὁ δὲ ἰαθεὶς οὐκ ᾔδει τίς ἐστιν· ὁ γὰρ Ἰησοῦς ἐξένευσεν ὄχλου ὄντος ἐν τῷ τόπῳ. (Ιω. 5, 13)
Ο θεραπευμένος όμως δεν γνώριζε ποιος είναι, επειδή ο Ιησούς είχε απομακρυνθεί μέσα στον όχλον, που βρίσκονταν σ' εκείνο τον τόπο.
Στην ερώτηση των Ιουδαίων, για το ποιός θεράπευσε τον παράλυτο, εκείνος απάντησε πως δεν τον ήξερε. Ακόμη δεν ήταν γνωστός ο Ιησούς στον πολύ κόσμο, παρά μόνο στους άρχοντες. Ούτε τον ήξερε, ούτε είχε ακούσει κάτι γι' αυτόν. Κι όμως, αυτός ο άγνωστος του ενέπνευσε την εμπιστοσύνη όταν του είπε να σηκωθεί και να περπατήσει κουβαλώντας το κρεββάτι του. Αν ήμασταν εμείς στη θέση του παραλύτου, το πιθανότερο είναι να περνούσαμε τον Ιησού για τρελό και να τον διώχναμε από κοντά μας. Είτε γιατί μόνο τους γιατρούς εμπιστευόμαστε, είτε μόνο τους απατεώνες κομπογιαννίτες... Δυστυχώς και σήμερα σε πολλούς παραμένει άγνωστος ο Κύριος, παρότι τον γνωρίζουν! Τον γνωρίζουν επιφανειακά, μέσα από την Εκκλησία και τα σύμβολά της (εικόνες, σταυρούς, αναγνώσματα) αλλά ουσιαστικά δεν τον ξέρουν γιατί ουδέποτε τον έχουν ψάξει αφενός, και αφετέρου όταν Εκείνος τους έχει πλησιάσει, τον έχουν διώξει.
Ο παραλυτικός δεν έδειξε αχάριστος για το θαύμα επειδή δεν πρόλαβε να ευχαριστήσει τον Ιησού, διότι Εκείνος φρόντησε να απομακρυνθεί γρήγορα χωμένος μες το πλήθος. Σε άλλη περίπτωση θαύματος, παραπονέθηκε γιατί δεν τον ευχαρίστησαν οι ιασθέντες (στην ίαση των 10 λεπρών όπου μόνο ένας γύρισε, Λουκ. 17, 18). Εδώ όμως προτίμησε να αποφύγει το δημόσιο έπαινο. Δεν έκανε θαύματα ούτε για τη λαϊκή αναγνώριση, ούτε για τη δόξα. Επιπλέον, απέφυγε έτσι τον φθόνο των κακοπροαίρετων. Με τον τρόπο του χάθηκε στο πλήθος, μιας και κυκλοφορούσε ως απλός καθημερινός άνθρωπος, δίχως συνοδεία υπηρετών και σωματοφυλάκων. Έτσι «αθόρυβα» εμφανίζεται όταν τον επικαλούμαστε, όταν μας δοκιμάζει, ή αποχωρεί όταν τον διώχνουμε. Εμείς απλά, ας έχουμε τα πνευματικά μας μάτια σαν κι αυτά του παραλύτου, για να μπορέσουμε να δούμε τον Κύριο όταν μας πλησιάσει για να μας ρωτήσει αν θέλουμε τη βοήθειά του.
Άλλα σχόλια για την αυριανή περικοπή, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και εδώ.