Μας λέει η σημερινή περικοπή από την προς Εβραίους επιστολή:
μείζονα πλοῦτον ἡγησάμενος τῶν Αἰγύπτου θησαυρῶν τὸν ὀνειδισμὸν τοῦ Χριστοῦ· ἀπέβλεπε γὰρ εἰς τὴν μισθαποδοσίαν. (Εβρ. 11, 26)
Ο απ. Παύλος αναφερόμενος στο Μωυσή και την πίστη του, βλέπει το χλευασμό που απεκόμισε αρνούμενος τον πλούτο των Φαραώ. Και τον προτυπώνει με το χλευασμό που αντιμετώπισε ο Χριστός. Ένας χλευασμός που δεν είναι κάτι αμελητέο. Που δεν περιορίζεται μόνο σε κάποια ειρωνικά σχόλια, αλλά και πράξεις που σκοπό έχουν να παρασύρουν μακριά από την πίστη. Αυτήν τη δυνατή πίστη μας τονίζει ο Παύλος. Η οποία δεν θα έχει καμία αξία, αν δεν έχει «μισθαποδοσία». Δηλαδή, την ουράνια και όχι υλική ανταμοιβή από το Θεό.
Η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, μας θυμίζει το χλευασμό των εικόνων και τη δοκιμασία της πίστης όσων αντιτάχθηκαν στους εικονομάχους. Μιας πίστης, που χρειάζεται ενδυνάμωση με τη νηστεία, μια που εισήλθαμε στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
μείζονα πλοῦτον ἡγησάμενος τῶν Αἰγύπτου θησαυρῶν τὸν ὀνειδισμὸν τοῦ Χριστοῦ· ἀπέβλεπε γὰρ εἰς τὴν μισθαποδοσίαν. (Εβρ. 11, 26)
Ο απ. Παύλος αναφερόμενος στο Μωυσή και την πίστη του, βλέπει το χλευασμό που απεκόμισε αρνούμενος τον πλούτο των Φαραώ. Και τον προτυπώνει με το χλευασμό που αντιμετώπισε ο Χριστός. Ένας χλευασμός που δεν είναι κάτι αμελητέο. Που δεν περιορίζεται μόνο σε κάποια ειρωνικά σχόλια, αλλά και πράξεις που σκοπό έχουν να παρασύρουν μακριά από την πίστη. Αυτήν τη δυνατή πίστη μας τονίζει ο Παύλος. Η οποία δεν θα έχει καμία αξία, αν δεν έχει «μισθαποδοσία». Δηλαδή, την ουράνια και όχι υλική ανταμοιβή από το Θεό.
Η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, μας θυμίζει το χλευασμό των εικόνων και τη δοκιμασία της πίστης όσων αντιτάχθηκαν στους εικονομάχους. Μιας πίστης, που χρειάζεται ενδυνάμωση με τη νηστεία, μια που εισήλθαμε στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.