Ακούμε σήμερα από την Β' επιστολή προς Κορινθίους:
τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. (6, 16)
«Μπορεί να υπάρχει συμφωνία μεταξύ του ναού του Θεού και των ειδώλων; Διότι εσείς είστε ο ναός του Θεού του ζωντανού, καθώς είπε ο Θεός, θα κατοικήσω μέσα τους και θα περπατήσω μεταξύ τους και θα είμαι θεός τους και αυτοί θα είναι λαός μου.» Οι χριστιανοί, με την πίστη τους προς το Θεό, γίνονται ναοί Του. Δηλαδή, διά της έμπρακτης πίστης τους (πίστης μετά πράξεων), γεμίζει η ύπαρξή τους από τον ζωντανό Θεό, ο οποίος θα συμπορευτεί μαζί τους. Δεν μπορεί λοιπόν οι πιστοί ταυτοχρόνως να δέχονται οτιδήποτε διδάσκει η ειδωλολατρεία. Γιατί έτσι νοθεύουν την πίστη τους και απομακρύνονται από το Θεό.
Εδώ ο Παύλος υπενθυμίζει αυτό που υπόσχεται ο Θεός στην Παλ. Διαθήκη στον Ιεζεκιήλ (37, 27) «καὶ ἔσομαι αὐτοῖς Θεός, καὶ αὐτοί μου ἔσονται λαός» (= θα είμαι σ' αυτούς Θεός και αυτοί θα είναι λαός μου) και στον Ιερεμία (39, 38) «καὶ ἔσονταί μοι εἰς λαόν, καὶ ἐγὼ ἔσομαι αὐτοῖς εἰς Θεόν» (= θα είναι τότε αυτοί για μένα λαός και θα είμαι εγώ σ' αυτούς ο Θεός). Αυτή η υπόσχεση εκπληρώνεται μόνο όταν κρατάμε ανόθευτη την πίστη στο ζωντανό Θεό. Κάτι που η Εκκλησία το υπενθυμίζει μία εβδομάδα πριν το άνοιγμα του Τριωδίου.
τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. (6, 16)
«Μπορεί να υπάρχει συμφωνία μεταξύ του ναού του Θεού και των ειδώλων; Διότι εσείς είστε ο ναός του Θεού του ζωντανού, καθώς είπε ο Θεός, θα κατοικήσω μέσα τους και θα περπατήσω μεταξύ τους και θα είμαι θεός τους και αυτοί θα είναι λαός μου.» Οι χριστιανοί, με την πίστη τους προς το Θεό, γίνονται ναοί Του. Δηλαδή, διά της έμπρακτης πίστης τους (πίστης μετά πράξεων), γεμίζει η ύπαρξή τους από τον ζωντανό Θεό, ο οποίος θα συμπορευτεί μαζί τους. Δεν μπορεί λοιπόν οι πιστοί ταυτοχρόνως να δέχονται οτιδήποτε διδάσκει η ειδωλολατρεία. Γιατί έτσι νοθεύουν την πίστη τους και απομακρύνονται από το Θεό.
Εδώ ο Παύλος υπενθυμίζει αυτό που υπόσχεται ο Θεός στην Παλ. Διαθήκη στον Ιεζεκιήλ (37, 27) «καὶ ἔσομαι αὐτοῖς Θεός, καὶ αὐτοί μου ἔσονται λαός» (= θα είμαι σ' αυτούς Θεός και αυτοί θα είναι λαός μου) και στον Ιερεμία (39, 38) «καὶ ἔσονταί μοι εἰς λαόν, καὶ ἐγὼ ἔσομαι αὐτοῖς εἰς Θεόν» (= θα είναι τότε αυτοί για μένα λαός και θα είμαι εγώ σ' αυτούς ο Θεός). Αυτή η υπόσχεση εκπληρώνεται μόνο όταν κρατάμε ανόθευτη την πίστη στο ζωντανό Θεό. Κάτι που η Εκκλησία το υπενθυμίζει μία εβδομάδα πριν το άνοιγμα του Τριωδίου.