Να και κάτι αξιοπερίεργο! Η ψηφιακή τεχνολογία δεν είναι κατάλληλη για τους μαθητές όσον αφορά τη μάθηση. Όσο για τη διασκέδαση δεν το συζητάμε βέβαια... Η είδηση από το ΒΗΜΑ (κλικ εδώ) μας λέει σχετικά:
Oι μαθητές και οι φοιτητές που χρησιμοποιούν μολύβι και χαρτί είναι αποδοτικότεροι στο να μαθαίνουν καινούργια πράγματα σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολόγιο, σύμφωνα με νέα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Σταβάνγκερ στη Νορβηγία και του Πανεπιστημίου της Μασσαλίας στη Γαλλία.
Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, συμβαίνει επειδή όταν γράφουμε με το χέρι οι κινήσεις που κάνουμε αποτυπώνουν καλύτερα τα όσα καλούμαστε να μάθουμε σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται περιοχή του Μπροκά (πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί το «κινητικό κέντρο του λόγου»). Το να αγγίζουμε απλώς το πληκτρολόγιο προκειμένου να γράψουμε ενεργοποιεί ελάχιστα αυτή την περιοχή του εγκεφάλου, κάτι που, ως φαίνεται, δεν ενισχύει εξίσου τη διαδικασία της μάθησης.
Παράλληλα απαιτείται μεγαλύτερη νοητική προσπάθεια και περισσότερος χρόνος προκειμένου να γράψουμε στο χαρτί, γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση των αναμνήσεων.
Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, συμβαίνει επειδή όταν γράφουμε με το χέρι οι κινήσεις που κάνουμε αποτυπώνουν καλύτερα τα όσα καλούμαστε να μάθουμε σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται περιοχή του Μπροκά (πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί το «κινητικό κέντρο του λόγου»). Το να αγγίζουμε απλώς το πληκτρολόγιο προκειμένου να γράψουμε ενεργοποιεί ελάχιστα αυτή την περιοχή του εγκεφάλου, κάτι που, ως φαίνεται, δεν ενισχύει εξίσου τη διαδικασία της μάθησης.
Παράλληλα απαιτείται μεγαλύτερη νοητική προσπάθεια και περισσότερος χρόνος προκειμένου να γράψουμε στο χαρτί, γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση των αναμνήσεων.
Αναρωτιέμαι άραγε αν αυτά τα πορίσματα τα έχει λάβει υπ' όψιν το ημέτερο Υπ. Παιδείας. Εδώ δίνανε πέρσι επιδότηση στα παιδιά να αγοράσουν laptop και netbook, και τώρα εξ' όσων μαθαίνω ο πρωθυπουργός θέλει να προωθήσει e-books! Και πριν κανείς σκεφτεί πως με τη νέα τεχνολογία αναβαθμίζεται (εν μέρει έστω) το σχολείο, ας μάθει πως τα laptops και netbooks δεν χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία! Οπότε η όλη ιστορία μυρίζει... μίζα!
Αλλά πέραν του Υπ. Παιδείας, καλό θα ήταν να δουν την είδηση και οι γονείς. Να παροτρύνουν το παιδί στο να γράφει με το μολύβι στο χαρτί. Μην αφήσουν στον υπολογιστή την εκμάθηση, όπως αφήνουν αρκετοί στο DVD και την τηλεόραση τη διαπαιδαγώγηση. Γιατί τότε μάλλον η τεχνολογία αντί να μας εξυπηρετεί, θα μας υποβαθμίσει...
Αλλά πέραν του Υπ. Παιδείας, καλό θα ήταν να δουν την είδηση και οι γονείς. Να παροτρύνουν το παιδί στο να γράφει με το μολύβι στο χαρτί. Μην αφήσουν στον υπολογιστή την εκμάθηση, όπως αφήνουν αρκετοί στο DVD και την τηλεόραση τη διαπαιδαγώγηση. Γιατί τότε μάλλον η τεχνολογία αντί να μας εξυπηρετεί, θα μας υποβαθμίσει...