Ακούμε στην αυριανή περικοπή:
καὶ ἕτερος εἶπε· ζεύγη βοῶν ἠγόρασα πέντε, καὶ πορεύομαι δοκιμάσαι αὐτά· ἐρωτῶ σε, ἔχε με παρῃτημένον. (Λουκ. 14, 19)
Αγόρασα πέντε ζευγάρια βόδια και πάω να τα δοκιμάσω· σε παρακαλώ, θεώρησέ με δικαιολογημένο.
Ενδιαφέρουσα η πρόφαση του δεύτερου προσκεκλημένου για να μην πάει στο δείπνο. Αγόρασε 5 ζευγάρια βόδια και εκείνη την ώρα πήγαινε να τα δοκιμάσει. Δεν παζάρευε εκείνη τη στιγμή την τιμή για να χρειαστεί να τα δει, αλλά τα είχε ήδη αγορασμένα, οπότε θα τα είχε ήδη δοκιμάσει! Πέταξε μια ανοησία δίχως να σκεφτεί αν στέκει ή όχι! Με μια πρώτη ματιά, θα πούμε ότι συμβολίζει τον άνθρωπο που είναι προσκολλημένος στην εργασία και στα υλικά πράγματα. Και εδώ η εργασιομανία γίνεται εμπόδιο για να μη στραφεί κανείς στην ουράνια βασιλεία που προσφέρει ο Θεός. Δεν δοκίμαζε τα βόδια, αλλά πήγαινε για να τα δοκιμάσει. Κάτι που προφανώς δεν σήκωνε καμία αναβολή. Η πρόθεσή του είναι έκδηλη, δείχνοντας ότι η βιοτική μέριμνα και η ενασχόληση του με τα επίγεια είναι πρώτη και μοναδική του προτεραιότητα. Βλέποντας τον αριθμό των ζευγών (πέντε), αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για πλούσιο, κάτι που τον κάνει ακόμα πιο εγκλωβισμένο στην ύλη. Τα 5 ζεύγη, θα μπορούσαν να συμβολίζουν την πεντάτευχο και κατ' επέκτασιν το Νόμο της Π.Δ. που κρατούν μακριά τον προσκολλημένο σε αυτά από τον Χριστό και τη σωτηρία που προσφέρει.
Βλέποντας περισσότερο, βλέπουμε κάποιον που δεν θέλει να γευτεί κάτι πολύ ανώτερο από αυτό που βρίσκεται. Είναι βολεμένος σε μια κατάσταση που δυστυχώς του σκοτεινιάζει το νου τυφλώνοντάς τον. Γιατί να φύγει από τα πλούτη του και τα χωράφια του; (Μια και αγόρασε πολλά ζεύγη βοδιών, προφανώς είχε μεγάλη έκταση γης). Μας θυμίζει λίγο τον άφρονα πλούσιο, και λογικό είναι να αρνείται την προσπάθεια για πνευματική προκοπή, να αρνείται το Θεό που προσφέρει πνευματικά αγαθά και να αδιαφορεί για την ψυχή του μετά το θάνατο. Έτσι λίγο, πολύ σκέφτονται οι περισσότεροι άνθρωποι διαχρονικά. Καλά είναι τα 5 ζεύγη βοδιών, αλλά πρόσκαιρα. Το ξέρουμε αλλά κάνουμε πως το ξεχνάμε. Ο Χριστός δεν είπε να μην δουλεύουμε, αλλά εδώ μας λέει να μην το παρακάνουμε. Το ιδιαίτερο κάλεσμα κάποια στιγμή θα πάψει, το ίδιο και ο υλικός πλούτος. Θα μείνουν μόνο οι φτηνές δικαιολογίες που θα μας χαρακτηρίσουν στην ώρα της κρίσεως...







