Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2012

Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ Ο... ΠΙΚΑΣΟ!

- Σκεφτικό σε βλέπω σήμερα κυρ λαγέ. Τι τρέχει πάλι;
- Δεν είδες στις ειδήσεις που έκλεψαν από την Πινακοθήκη πίνακες;
- Και βέβαια είδα. Μάλιστα έκλεψαν έναν πίνακα του Πικάσο μεγάλης αξίας!
- Γι' αυτό απορώ.
- Δηλαδή;
- Τι δηλαδή; Τον είδες τον πίνακα;
- Τον είδα.
- Και αυτό κοστίζει ένα κάρο λεφτά;
- Ασφαλώς!
- Μα κυρ αλεπού, ο πίνακας δείχνει ένα κακομούτσουνο τέρας που φτιάχτηκε στο άρπα κόλα όπως ζωγραφίζουν τα παιδάκια στο νηπιαγωγείο! Για να μη σου πω, πως τα παιδάκια ζωγραφίζουν καλύτερα τους ανθρώπους από τον Πικάσο!
- Δεν ξέρεις τι σου γίνεται αμόρφωτε!
- Μπα; Και γιατί παρακαλώ;
- Καταρχάς, απαίδευτε και αγράμματε λαγέ, ο πίνακας, αυτό το αριστούργημα, απεικονίζει την φωτογράφο Ντόρα Μάαρ που ήταν επί χρόνια σύντροφος του Πικάσο.
- Σοβαρά; Φαίνεται πως όταν έφτιαξε τον πίνακα την είχε βαρεθεί! Γι' αυτό την έκανε σαν τον Πολύφημο με ένα μάτι! Και της κότσαρε και ένα εξόγκωμα με ένα άλλο μάτι σαν να ήταν σιαμαία! Μάλλον θα του είχε ψήσει το ψάρι στα χείλη, δεν εξηγείται αλλιώς!
- Αυτά που λες είναι βλακείες γιατί είσαι αγροίκος και δεν έχεις βγάλει ούτε το Γυμνάσιο! Εγώ, που έχω σπουδάσει και γνωρίζω από... υψηλή τέχνη, σου λέω πως αυτό που ονομάζεις έκτρωμα, είναι υψηλού επιπέδου αντισυμβατική απεικόνιση της υποκειμενικής αντίληψης μέσα από το υπόστρωμα της εσωτερικής αμφίδρομης σχέσης που διέπει την ψυχική ένωση του δημιουργού με την μορφή που αναδεικνύεται πέραν των χρωμάτων και των σχημάτων!
- Ναι ε; Πω, πω! Εσύ κυρ αλεπού δείχνεις πολύ... διαβασμένη! Αν και δεν κατάλαβα γρι απ' όσα είπες, αυτό που ξέρω είναι ένα! Ότι η μαντάμ δεν είδε τον πίνακα όταν τον τελείωσε ο Πικάσο!
- Μπα; Και πως έβγαλες αυτό το συμπέρασμα;
- Γιατί αν το έβλεπε θα του τον φόραγε κολάρο του Πικάσο! Εκτός κι αν ήταν κι αυτή γκαβή!
- Στούρνος είσαι και στούρνος θα παραμείνεις λαγέ! Και μάλιστα για να ξέρεις, ο ίδιος ο Πικάσο δώρησε τον πίνακα στην Ελλάδα! Για την αντίστασή των Ελλήνων κατά της διάρκεια της γερμανικής κατοχής.
- Τι λες; Δεν λες καλύτερα, πως του έμεινε απούλητος ο πίνακας και μας τον πάσαρε! Για να μη σου πως έτσι προσβάλει τους Έλληνες δίνοντάς τους ένα έκτρωμα! Στη χώρα που γέννησε τον Οδυσσέα, τους χάρισε την κόρη του Πολύφημου!
- Κοίτα, με έναν χωριάτη σαν κι εσένα, δεν είναι να μιλάει κανείς για υψηλή τέχνη! Εσύ είσαι ένα τούβλο και μισό! Που να καταλάβεις από υψηλή τέχνη!
- Ενώ εσύ ε; Μου αναλύεις την κακογουστιά μόνο και μόνο για να δώσεις άλλοθι σ' αυτήν τη βλακεία. Και ξέρεις γιατί;
- Γιατί;
- Διότι άμα ήταν ωραίος ο πίνακας απλά θα τον θαύμαζες και θα σου άρεσε. Όταν αρχίζεις τις αναλύσεις και τα φιλολογικά... άστα βράστα! Και τρία μάτια ξώφαλτσα να είχε, πάλι τα ίδια θα μου έλεγες! Λες και η αισθητική είναι θέμα θέμα επιστημονικής ανάλυσης! Άμα φας ένα φαγητό και σου αρέσει το αναλύεις;
- Όχι!
- Άμα δεν σου αρέσει όμως, κάθεσαι να το ερμηνεύσεις. Έτσι κάνεις και με τον πίνακα. Κι ας μην κατέχω από υψηλή... τέχνη! Μπήκες;

14 σχόλια:

  1. Και γέλασα, και συμφωνώ απόλυτα ! Είδα και γω τον πίνακα. Ενα τριγωνο για κεφάλι, ένα μάτι και κάτι χαζές γραμμες γενικότερα. Και μετά σου λέει ανεκτίμητης αξίας. Πως έχουν δουλέψει τον κόσμο χρόνια τώρα .......... αλλά εμείς φταίμε που παραμυθιαζόμαστε. Εγώ σίγουρα θα του τον είχα περάσει καπέλο τον πίνακα.
    Αϊ σιχτίρ πια!!!
    Αλλά και το αλλο το "ωραίο" δεν το είπες.......
    Μπήκανε στην Εθνική Πινακοθήκη και πήραν πίνακες! Λες και ειναι ψιλικατζίδικο! Ελλαδάρα τι άλλο να πω..

    Καλημέρα όλη μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Σταμάτη μου
    Ποτέ δεν ήμουν Fan και ποτέ δεν κατάλαβα
    την ζωγραφική του, μάλλον την λογική του κυβισμού και γιατί αυτό έχει τόσο μεγάλη αξία...
    Πως γίνεται αυτός ο πίνακας να είναι ισάξιος με έναν Ντα Βίντσι πχ.!!!! Με τρελαίνει και μόνο που το σκέφτομαι...
    Αλλά να μη ξεχνάμε πως όλα αυτά είναι παιχνίδια των μεγάλων Οίκων Δημοπρασιών και των Μαγάλων Γκαλερί του κόσμου.
    Όσο για την εισβολή στην Πινακοθήκη μας , ας μην ξεχνάμε πως το ίδιο εύκολα μπήκαν και στο Λούβρο που έχει Συστήματα Ασφαλείας που η Ελλαδίτσα μας ούτε στον ύπνο της δεν έχει δει. Για κάθε κλειδαριά υπάρχει και ο κατάλληλος...κλέφτης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χαχαχαχα, απο τα καλυτερα σου :)) !!!

    εν τω μεταξυ αυτος που θα πληρωσει πολλα εκατομμυρια για τον κλεμμενο πικασο , θα τον αγορασει και θα τον εχει κρυμμενο? η δεν τους νοιαζει που ειναι κλεμμενα και τα εκθετουν κανονικα σπιτια τους ? 0..ο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. είναι υψηλού επιπέδου αντισυμβατική απεικόνιση "της υποκειμενικής αντίληψης μέσα από το υπόστρωμα της εσωτερικής αμφίδρομης σχέσης που διέπει την ψυχική ένωση του δημιουργού με την μορφή που αναδεικνύεται πέραν των χρωμάτων και των σχημάτων"

    Τι ανάλυση είναι αυτή; χα,χα,χα,χα,χα
    Ούτε και εγώ κατάλαβα!!!!
    Ο πίνακας είναι να τον βάλεις στην τραπεζαρία για να σου κόβει την όρεξη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να' σαι καλά μ' έκανες και γέλασα.Που καταντήσαμε
    να μπαίνουν και στην πινακοθήκη τόσο εύκολα.
    Πάντως δεν μπορείς να πεις είχαν γούστο οι έμποροι που διάλεξαν τον πίνακα. Ετσι είναι η υπογραφή μετράει. Ισως και οι καλλιτέχνες να το έκαναν επίτηδες για να διασκεδάσουν με την κακογουστιά του κόσμου.Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανέκαθεν πίστευα ότι αυτός ο τύπος ήταν υπερεκτιμημένος, το ίδιο και η τέχνη του, καλύτερα οι μουτζούρες του.

    Όταν ακούω για Πικάσο με πιάνουν τα διαόλια μου.
    Τι να πει και το Ντελακρουά, ο Μονέ και άλλοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Μαρία Νικολάου

    Το ότι μπήκανε στην Πινακοθήκη δεν με εξέπληξε καθόλου. Μάλιστα απορούσα πως δεν την είχαν αδειάσει ακόμα! Η φύλαξη στην Ελλάδα είναι για κλάμματα...
    Όσο για τον πίνακα, κάποιος πρέπει να φωνάξει τη φράση «Ο βασιλιάς είναι γυμνός!» για να θυμίσω το παραμύθι με τα ρούχα του βασιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Levina

    Ο κυβισμός είναι κατ' εμέ η ζωγραφική του άρπα κόλα! Όταν μεγάλοι ζωγράφοι έκαναν μήνες και χρόνια για να τελειώσουν έναν πίνακα, κάτι «πίνακες» σαν κι αυτόν που έκλεψαν θέλουν μόνο καναδυό ωρίτσες «δουλειάς»!
    Όσο για τη ληστεία, ας μην ξεχνάμε πως είμαστε υπανάπτυκτο και τριτοκοσμικό κράτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ maria

    Συνήθως οι κλεπταποδόχοι είναι κάποιοι ιδιότροποι πλούσιοι συλλέκτες που τους αρέσει να έχουν την αποκλειστικότητα της οπτικής απόλαυσης της συλλογής τους οπότε και δεν τους βάζουν στο σαλόνι τους πίνακες, ούτε στο χολ! Και πληρώνουν όσο-όσο τους κλέφτες... Οπότε τρέχα γύρευε σε ποιόν θα τον πουλήσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Κρυφή... ματιά!

    Πως; Δεν κατάλαβες αυτήν την απλή και εκλαϊκευμένη ανάλυση της αλεπούς; Ντροπή!!!
    Που και να μιλούσε πιο... επιστημονικά...!!! :)))

    Πάντως αυτός ο πίνακας πιο χρήσιμος είναι σε χωράφι αντί για σκιάχτρο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Ρένα

    Νομίζω πως ο κόσμος δεν έχει κακογουστιά, αλλά α-γουστιά! Και αφήνει το γούστο του να το καθορίζουν τα χρηματιστήρια των δημοπρασιών και των γκαλερύ!
    Όσο για την υπογραφή... Και τίποτα να μην είχε ο πίνακας, να ήταν λευκός, αν είχε την υπογραφή του Πικάσο, οι «ειδικοί» θα είχαν αφιερώσει πολλή ώρα για να αναλύσουν το τι και πως!!! Μεγάλο πράγμα εντέλει αυτή η υπογραφή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Gyro

    Νομίζω πως σφάλλεις! Ο Πικάσο με την «τέχνη» του, μας περνάει το μήνυμα πως και οι ατάλαντοι μπορούν να φτιάξουν αριστουργήματα!!! Όπως και να το κάνεις, δίνει... ελπίδες!!! :))

    Πέραν της πλάκας, η τέχνη του Πικάσο είναι μια σαχλαμάρα (για να μην πω προσβολή) μπροστά στην τέχνη μεγάλων ζωγράφων όπως ο Ελ Γκρέκο, ο Τισιάνο, ο Ρούμπενς κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χα, χα, χα....
    Είσαι άπαιχτος!!!
    Κωστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Κωστή

    Και η κακογουστιά θέλει το χιούμορ της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σου, αν δεν χλευάζει και δεν υβρίζει, είναι επιθυμητό και ευπρόσδεκτο.