Θα ακούσουμε σήμερα σε ήχο δ' τον ειρμό της ζ' ωδής:
Οὐκ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει οἱ θεόφρονες, παρὰ τὸν Κτίσαντα, ἀλλὰ πυρὸς ἀπειλήν; ἀνδρείως πατήσαντες, χαίροντες ἔψαλλον. Ὑπερύμνητε, ὁ τῶν Πατέρων Κύριος, καὶ Θεὸς εὐλογητὸς εἶ.
Οι θεόφρονες (οι 3 παίδες) δεν θέλησαν να λατρέψουν τα κτίσματα αντί του κτίστη (Θεού). Αλλά αψηφίσαντες με ανδρεία την απειλή του τυράννου έψαλλαν με χαρά, Υπερύμνητε Πατέρα, Κύριε και Θεέ, είσαι ευλογημένος.
Ο ιερός υμνογράφος μας παραπέμπει στο θαύμα των τριών παίδων εν καμίνῳ (Δαν. κεφ. 3). Οι τρεις ισραηλίτες νέοι, (Ανανίας, Αζαρίας, Μισαήλ) λόγῳ της πίστης τους στο Θεό, αρνήθηκαν να προσκυνήσουν τη χρυσή εικόνα του βασιλιά Ναβουχοδονόσορα και γι' αυτό ο βασιλιάς τους έριξε σε ένα πυρακτωμένο καμίνι γεμάτο φλόγες να καούν. Όμως ένας άγγελος, απεσταλμένος από το Θεό, κατέβηκε και μετέτρεπε τις φλόγες σε δροσερή αύρα με συνέπεια οι νέοι να μην καίγονται. Οι νέοι ζώντας αυτό το θαύμα, γεμάτοι χαρά, έψαλλαν δοξολογώντας το Θεό και ο Ναβουχοδονόσορ αναγκάστηκε να παραδεχτεί την ανωτερότητα του Θεού του Ισραήλ.
Οὐκ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει οἱ θεόφρονες, παρὰ τὸν Κτίσαντα, ἀλλὰ πυρὸς ἀπειλήν; ἀνδρείως πατήσαντες, χαίροντες ἔψαλλον. Ὑπερύμνητε, ὁ τῶν Πατέρων Κύριος, καὶ Θεὸς εὐλογητὸς εἶ.
Οι θεόφρονες (οι 3 παίδες) δεν θέλησαν να λατρέψουν τα κτίσματα αντί του κτίστη (Θεού). Αλλά αψηφίσαντες με ανδρεία την απειλή του τυράννου έψαλλαν με χαρά, Υπερύμνητε Πατέρα, Κύριε και Θεέ, είσαι ευλογημένος.
Ο ιερός υμνογράφος μας παραπέμπει στο θαύμα των τριών παίδων εν καμίνῳ (Δαν. κεφ. 3). Οι τρεις ισραηλίτες νέοι, (Ανανίας, Αζαρίας, Μισαήλ) λόγῳ της πίστης τους στο Θεό, αρνήθηκαν να προσκυνήσουν τη χρυσή εικόνα του βασιλιά Ναβουχοδονόσορα και γι' αυτό ο βασιλιάς τους έριξε σε ένα πυρακτωμένο καμίνι γεμάτο φλόγες να καούν. Όμως ένας άγγελος, απεσταλμένος από το Θεό, κατέβηκε και μετέτρεπε τις φλόγες σε δροσερή αύρα με συνέπεια οι νέοι να μην καίγονται. Οι νέοι ζώντας αυτό το θαύμα, γεμάτοι χαρά, έψαλλαν δοξολογώντας το Θεό και ο Ναβουχοδονόσορ αναγκάστηκε να παραδεχτεί την ανωτερότητα του Θεού του Ισραήλ.
Το θαύμα της πυρακτομένης καμίνου, προτυπώνει την άφθαρτη γέννηση του Υιού Λόγου. Όπως η φωτιά δεν κατέστρεψε τους τρεις πιστούς νέους, έτσι και η γέννα δεν κατέστρεψε την παρθενία της Παναγίας. Όλη αυτή η ενέργεια και η δύναμη που διαπέρασε την Θεοτόκο δεν της προξένησε καμία αλλοίωση.