Ακούμε στη σημερινή περικοπή:
ἰδοὺ ἡ παρθένος ἐν γαστρὶ ἕξει καὶ τέξεται υἱόν, καὶ καλέσουσι τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Εμμανουήλ, ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός. (Ματθ. 1, 23)
ἰδοὺ ἡ παρθένος ἐν γαστρὶ ἕξει καὶ τέξεται υἱόν, καὶ καλέσουσι τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Εμμανουήλ, ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός. (Ματθ. 1, 23)
Η παρθένος θα μείνει έγκυος και θα γεννήσει υιό,
και θα του δώσουν το όνομα Εμμανουήλ,
που σημαίνει, ο Θεός είναι μαζί μας.
Από την αρχή του ευαγγελίου του ο Ματθαίος, αφήνοντας πίσω τις
προφητείες της Παλ. Διαθήκης, μας εισάγει στην εποχή του Κυρίου. Ο στίχος 24 αναφέρει την προφητεία του Ησαΐα 7, 14. Από την αρχή του ευαγγελίου του, μας γνωστοποιεί, κυρίως βέβαια στους Ιουδαίους, ότι ο Ιησούς ήταν η εκπλήρωση της προφητείας περί του θείου σωτήρα. Τη φράση του 24ου στίχου την λέει άγγελος στον Ιωσήφ, αποκαλύπτοντας του ποιό ήταν το παιδί που γεννούσε η Μαρία. Η γέννησή Του, έγινε από παρθένα γυναίκα, ακόμη δεν ήταν σύζυγος του Ιωσήφ, και ήταν υπερφυσικό γεγονός. Η Μαρία έμεινε έγκυος ούσα παρθένος με μυστηριακό τρόπο. Το δε όνομα που πήρε, είναι συμβολικό. Εμμανουήλ, δηλαδή ο Θεός είναι μαζί μας. Ερμηνεύοντάς το, σημαίνει θεάνθρωπος. Δηλαδή ο Θεός ως άνθρωπος ήρθε στη γη και μας συναναστρέφεται. Η ένωση της θείας και της ανθρώπινης φύσης στο Χριστό, είναι το θεμέλιο της ένωσης του Θεού με τους ανθρώπους.