Ακούμε στην αυριανή περικοπή:
ὁ δὲ εἶπεν αὐτῷ· τί με λέγεις ἀγαθόν; οὐδεὶς ἀγαθὸς εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός. εἰ δὲ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς. (Ματθ. 19, 17)
Ο Ιησούς του είπε: «Γιατί με ονομάζεις αγαθό; Κανένας δεν είναι αγαθός, παρά μόνο ένας, ο Θεός. Αν θέλεις πάντως να μπεις στη ζωή, τήρησε τις εντολές».
Ο Ιησούς, θα λέγαμε ότι αποπαίρνει και μιλά απότομα στον πλούσιο νεαρό, ο οποίος τον αποκάλεσε διδάσκαλο αγαθό (στχ. 16). Γιατί με ονομάζεις αγαθό, του λέει, αφού αγαθός είναι μόνο ο Θεός. Αφού δηλαδή για σένα είμαι διδάσκαλος, είμαι ένας απλός άνθρωπος ο οποίος μπορεί να παρασυρθεί από το κακό, οπότε κακώς μου δίνεις χαρακτηρισμό που αρμόζει μόνο στο Θεό. Βέβαια, ο Ιησούς δεν είχε σκοπό να φανερώσει τη θεϊκή του ιδιότητα, και ήθελε να συγκρατήσει τον ενθουσιασμό του νεαρού, ο οποίος προφανώς ήθελε να Τον κολακέψει για να πάρει ή μια απάντηση εναρμονισμένη με τα οικονομικά του συμφέροντα (καθόσον ήταν πλούσιος), ή ένα μπράβο που έδειχνε από πολύ νωρίς στη ζωή του συνέπεια στις εντολές του νόμου. (Ο Κύριος ελάχιστες φορές έδειξε την θεϊκή του ιδιότητα, αλλά μόνο όταν συνάντησε μεγάλη ταπείνωση και πίστη). Ο Ιησούς ως Θεός γνώριζε τι έχει στο νου του ο πλούσιος νέος, με συνέπεια να μην ενδώσει στην κολακεία του, και γι' αυτό και απέφυγε να αποδεχτεί την προσφώνηση «αγαθέ». Δεν ένιωθε ο νεαρός ότι έχει μπροστά του τον Μεσσία, όπως άλλοι που ήταν γεμάτοι ταπεινότητα και πίστη (φερ' ειπείν ο Φίλιππος.) Επιπλέον, δεν του είπε αρχικώς την εντολή που θα δυσκόλευε το νεαρό. Για να εισέλθει στην αιώνια ζωή, του είπε, αρκούσε να τηρεί τις εντολές του νόμου. Μα αν αρκούσε αυτό, τότε γιατί ήρθε να ολοκληρώσει και να τελειοποιήσει το νόμο ο Κύριος (Ματθ. 5, 17); Είπε στο νεαρό ψέματα; Ο Ιησούς απλώς πριν του κηρύξει το ευαγγέλιό του, θέλησε να δοκιμάσει το νεαρό, ο οποίος παρακάτω (στχ. 18) όχι μόνο δεν ήξερε ποιές ήταν οι εντολές του νόμου, αλλά διατείνονταν ότι τις τηρούσε από μικρός! Αυτήν την επιπολαιότητα είδε ο Κύριος και δεν παρασύρθηκε. Δεν τον έδιωξε, ούτε τον πρόσβαλε. Όμως του έδειξε ότι δεν ήταν έτοιμος αφενός για να αντιληφθεί το ποιός ήταν ο Ιησούς και αφετέρου το πόσο δύσκολα μπορεί να μπει κανείς στην αιώνια ζωή.