Ακούμε στη σημερινή περικοπή:
μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιΐστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. (Τιτ. 3, 9)
Να αποφεύγεις τις ανόητες αναζητήσεις σε γενεαλογικούς καταλόγους, τις φιλονικίες και τις διαμάχες γύρω από τις διατάξεις του ιουδαϊκού νόμου, γιατί όλα αυτά είναι ανώφελα και μάταια.
Η έρευνα σε γενεαλογικούς καταλόγους ασφαλώς δεν είναι ανώφελη και μάταιη. Όταν όμως γίνεται για μελέτη και σπουδή προς γνώση. Εδώ ο απ. Παύλος παροτρύνει την αποφυγή τους, όταν αυτές γίνονται για να εξυπηρετούν τις φιλονικίες και τις διαμάχες! Δυστυχώς δεν είναι λίγοι που τη γνώση περί της θρησκείας από την έρευνα, δεν την παρέχουν σε όσους θέλουν να μάθουν, δεν τη μεταλαμπαδεύουν σε όσους αναζητούν να φύγουν από το σκοτάδι της άγνοιας και της αμαρτίας. Τη χρησιμοποιούν προς αυτοεπίδειξη σε φραστικές αντιπαραθέσεις και διαλόγους άνευ ουσίας με αιρετικούς ή άθεους που το μόνο που τους ενδιαφέρει σε έναν δημόσιο διάλογο είναι ο εντυπωσιασμός και να παρασύρουν τους ακροατές με οποιαδήποτε σοφιστεία στην πλάνη τους! Ναι, ο διάλογος με τέτοιους ανθρώπους, ουσιαστικά δεν έχει κανένα όφελος διότι η πώρωση δεν τους εγκαταλείπει όσα και ν' ακούσουν ορθά επιχειρήματα, που να καταρρίπτουν τις πλάνες τους. Είναι μάταιος κόπος να προσπαθείς να πείσεις κάποιον όταν εκείνος είναι εμμονικός. Ουσιαστικά όμως ο χριστιανός δεν πρέπει κανέναν διά της πειθούς να προσπαθήσει να πείσει για το ορθό της διδασκαλίας του ευαγγελίου! Διότι αφενός το ευαγγέλιο δεν στηρίζεται σε ανθρώπινα και λογικά επιχειρήματα ούτε έχει ανάγκη κάποιο καλό δικηγόρο να το υπερασπίζεται. Αφετέρου, η πειθώ δεν βρίσκεται στα λόγια, αλλά στα έργα. Η έμπρακτη πίστη, το βίωμα, το προσωπικό παράδειγμα, είναι τα επιχειρήματα του χριστιανού σε κάθε πλανεμένο που πολεμά την Εκκλησία Όσο πιο πολύ αγωνιζόμαστε και παράγουμε καλό, τόσο θα αποστομώνονται οι επικριτές του Χριστού. Τα λόγια σε πωρωμένους ανθρώπους δυστυχώς δεν κάνουν τίποτα!
Άλλα σχόλια για τη σημερινή περικοπή, εδώ, εδώ, και εδώ.
μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιΐστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. (Τιτ. 3, 9)
Να αποφεύγεις τις ανόητες αναζητήσεις σε γενεαλογικούς καταλόγους, τις φιλονικίες και τις διαμάχες γύρω από τις διατάξεις του ιουδαϊκού νόμου, γιατί όλα αυτά είναι ανώφελα και μάταια.
Η έρευνα σε γενεαλογικούς καταλόγους ασφαλώς δεν είναι ανώφελη και μάταιη. Όταν όμως γίνεται για μελέτη και σπουδή προς γνώση. Εδώ ο απ. Παύλος παροτρύνει την αποφυγή τους, όταν αυτές γίνονται για να εξυπηρετούν τις φιλονικίες και τις διαμάχες! Δυστυχώς δεν είναι λίγοι που τη γνώση περί της θρησκείας από την έρευνα, δεν την παρέχουν σε όσους θέλουν να μάθουν, δεν τη μεταλαμπαδεύουν σε όσους αναζητούν να φύγουν από το σκοτάδι της άγνοιας και της αμαρτίας. Τη χρησιμοποιούν προς αυτοεπίδειξη σε φραστικές αντιπαραθέσεις και διαλόγους άνευ ουσίας με αιρετικούς ή άθεους που το μόνο που τους ενδιαφέρει σε έναν δημόσιο διάλογο είναι ο εντυπωσιασμός και να παρασύρουν τους ακροατές με οποιαδήποτε σοφιστεία στην πλάνη τους! Ναι, ο διάλογος με τέτοιους ανθρώπους, ουσιαστικά δεν έχει κανένα όφελος διότι η πώρωση δεν τους εγκαταλείπει όσα και ν' ακούσουν ορθά επιχειρήματα, που να καταρρίπτουν τις πλάνες τους. Είναι μάταιος κόπος να προσπαθείς να πείσεις κάποιον όταν εκείνος είναι εμμονικός. Ουσιαστικά όμως ο χριστιανός δεν πρέπει κανέναν διά της πειθούς να προσπαθήσει να πείσει για το ορθό της διδασκαλίας του ευαγγελίου! Διότι αφενός το ευαγγέλιο δεν στηρίζεται σε ανθρώπινα και λογικά επιχειρήματα ούτε έχει ανάγκη κάποιο καλό δικηγόρο να το υπερασπίζεται. Αφετέρου, η πειθώ δεν βρίσκεται στα λόγια, αλλά στα έργα. Η έμπρακτη πίστη, το βίωμα, το προσωπικό παράδειγμα, είναι τα επιχειρήματα του χριστιανού σε κάθε πλανεμένο που πολεμά την Εκκλησία Όσο πιο πολύ αγωνιζόμαστε και παράγουμε καλό, τόσο θα αποστομώνονται οι επικριτές του Χριστού. Τα λόγια σε πωρωμένους ανθρώπους δυστυχώς δεν κάνουν τίποτα!
Άλλα σχόλια για τη σημερινή περικοπή, εδώ, εδώ, και εδώ.