Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ, ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟ ΤΟ 4G ΤΗΣ COSMOTE!!!

Είναι γνωστή η διαφήμιση με τον νεαρό που ανακαλύπτει πως αν υπάρχει κάτι πιο γρήγορο από το 4G της Cosmote, αυτή δεν είναι παρά η ελληνίδα μάνα, ή ελληνίδα κόρνα και η ελληνίδα καψούρα! Εγώ θα πρότεινα το κόψιμο, άνευ εθνικότητος, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.  Η διαφήμιση παίζεται αρκετό καιρό, και λόγῳ της πολιτικής επικαιρότητας δεν ασχολήθηκα για να τονίσω κάτι που προφανώς η εν λόγῳ εταιρεία προωθεί έμμεσα:  Την ημιμάθεια, για να μην πω την αμάθεια!

Εξηγούμαι. Με τη λέξη «Ελληνίδα» εννοούμε γυναίκα. Και μάλιστα τη γυναίκα, η οποία προέρχεται από Έλληνες γονείς, έστω από πατέρα Έλληνα. Δεν τη χρησιμοποιούμε ως επίθετο που να προσδιορίζει ουσιαστικό. Οι βαρύγδουπες φράσεις της διαφήμισης «ελληνίδα κόρνα» και «ελληνίδα καψούρα» είναι αν μη τι άλλο χοντροειδέστατο λάθος! Αντί της... ελληνίδας κόρνας θα μπορούσε να λεχθεί περιφραστικά «το κορνάρισμα του Έλληνα» μιας και η κόρνα δεν παράγεται εν Ελλάδι για να την πούμε ελληνική. Το ίδιο και για την καψούρα, μιας και ως συναίσθημα δεν διακρίνεται με εθνολογικό προσδιορισμό. 

Τι μας δείχνει λοιπόν η διαφήμιση; Έναν καλοπερασάκια νεαρό που ούτε να μιλήσει δεν ξέρει, αλλά μπορεί να κατέχει και να χειρίζεται άνετα τη νέα τεχνολογία, για να κάνει πλάκα στην... facebookόπληκτη (!) μάνα του , για να ψάχνει... σαντουϊτσάδικο κάπου στο κέντρο της Αθήνας, και για να παρακινήσει τους φίλους του να πάνε σε μπαράκι ενώ χαζεύουνε σε γήπεδο! Ο νεαρός ούτε για δουλειά ψάχνει, ούτε καν χρησιμοποιεί το κινητό του για κάτι σοβαρό. Επιπλέον είναι και αμαθής... Ελκυστικό πρότυπο για να προωθήσει το 4G η Cosmote... έτσι; Ταυτίζεται ο ήρωας της διαφήμισης με τον υποψήφιο (νεαρό) αγοραστή...

Είμαι εναντίον όσων κακοποιούν δημοσίως τη γλώσσα μου. Επιπλέον απογοητεύομαι που κάτι τέτοιο περνάει απαρατήρητο. Θα μου πεις, κάτι τα μπάνια του λαού, κάτι τα μέτρα, κάτι η χρυσαυγιάδα, δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή. Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΤΕ προβάλλει την... «ελληνίδα» ημιμάθεια (δες εδώ). Φαίνεται πως φέρνει λεφτά η επένδυση σ' αυτήν. Ας μην απορούμε μετά γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε χωρίς να αντιδρούμε...