Ακούμε στην αυριανή περικοπή:
οἱ δὲ εἶπον· οἱ μὲν Ἰωάννην τὸν βαπτιστήν, ἄλλοι δὲ Ἠλίαν, ἕτεροι δὲ Ἱερεμίαν ἢ ἕνα τῶν προφητῶν. (Ματθ. 16, 14)
Άλλοι λένε πως είσαι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, άλλοι ο Ηλίας, άλλοι ο Ιερεμίας ή ένας από τους προφήτες.
Στο ερώτημα του Ιησού προς τους μαθητές του, για το τι ακούνε από τον κόσμο για το ποιος είναι, οι μαθητές του είπαν τις πιο διαδεδομένες απαντήσεις. Είτε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, είτε ο προφήτης Ηλίας, είτε ο προφήτης Ιερεμίας, είτε κάποιος προφήτης. Αυτή η ασάφεια και η σύγχυση των διάφορων εικασιών δείχνει ότι, παρά τα θαύματα που είχε κάνει μέχρι τότε ο Ιησούς, ο κόσμος δεν είχε κατανοήσει το ποιος ήταν, ούτε καν υποψιαζόταν ότι ήταν ο Μεσσίας. Αυτό το βλέπουμε σε όλους όσους συνάντησαν και συνομίλησαν με τον Κύριο. [Μόνο στον Καϊάφα αποκαλύπτει δημοσίως το ποιος είναι ο Ιησούς για πρώτη φορά (η αποκάλυψη στη Σαμαρείτισσα ήταν ιδιωτικός διάλογος)]. Ωστόσο, είναι ενδιαφέρουσες οι προσεγγίσεις που δίνονται: Ότι είναι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής που αναστήθηκε. Αυτήν την άποψη την εξέφρασε ο Ηρώδης στο Ματθ. 14, 2. Την άποψη ότι μπορεί να είναι ο προφήτης Ηλίας ή κάποιος από τους αρχαίους προφήτες που αναστήθηκε, την ακούμε από το περιβάλλον του Ηρώδη στο Λουκ. 9, 8. Ειδικά για τον Ηλία, υπάρχει η προφητεία του Μαλαχία 4, 5 ότι θα ερχόταν πριν το Μεσσία. Η άποψη ότι είναι ο προφήτης Ιερεμίας, πηγάζει από την παράδοση ότι θα εμφανιστεί στο τέλος των χρόνων (Β' Μακκαβ. 2, 1-8). Συνολικά, οι άνθρωποι απέδιδαν μεν τιμή στον Ιησού, αλλά όχι αυτή που του άρμοζε διότι τον συνέδεαν με τα όσα ήξεραν. Προσπαθούσαν να εξηγήσουν τα θαύματα του Κυρίου μέσα από τη σύγκριση ή την ταύτιση Του με γνώριμα πρόσωπα. Ήταν αδύνατο να αντιληφθούν ότι δεν ήταν μόνο άνθρωπος. Η πνευματική τύφλωση είναι λογικό να υπάρξει διότι η γνώση περί του Θεού, δεν μπορεί να είναι εφικτή χωρίς τη θεία αποκάλυψη. Το χωρίο αυτό, προετοιμάζει την χριστολογική απάντηση που δίνει ο Πέτρος στο στχ. 16.