Ακούμε σήμερα από τις Πράξεις των Αποστόλων:
χρηματίσαι τε πρῶτον ἐν Ἀντιοχείᾳ τοὺς μαθητὰς Χριστιανούς. (11, 26)
«Στην Αντιόχεια οι μαθητές ονομάστηκαν για πρώτη φορά Χριστιανοί.»
Για πρώτη φορά, γίνεται η χρήση της επωνυμίας Χριστιανός που επικράτησε όχι μόνο στην Αντιόχεια αλλά σε όλους που πίστευσαν στον Κύριο. Ελληνική λέξη, με την προσθήκη της λατινικής κατάληξης -ανός, σημαίνει ότι ο φέρων αυτό το όνομα ανήκει αποκλειστικά στον Χριστό και επιπλέον φέρει την ιδιότητα του Χριστού, το χρίσμα του Αγ. Πνεύματος. Αυτή η ονομασία πιθανότατα δόθηκε στους μαθητές από τον εθνικό πληθυσμό.
Με αυτή τη νέα ονομασία, οι πιστοί εισέρχονται στο παγκόσμιο προσκήνιο διακρινόμενοι ριζικά από το ιουδαϊκό γένος και τους εθνικούς. «Χριστιανός» σημαίνει εκτός από την αποδοχή του Χριστού, την έμπρακτη πίστη και τη στροφή στο δύσκολο δρόμο που μας χάραξε ο Κύριος. Χωρίς αυτά, παραμένει απλά μια τυπική επωνυμία. Στο χέρι μας είναι να δείξουμε το πόσο αξίζουμε να φέρουμε αυτό το όνομα, μέσα από την πνευματική προκοπή και τον καθημερινό αγώνα για τη σωτηρία.
Για πρώτη φορά, γίνεται η χρήση της επωνυμίας Χριστιανός που επικράτησε όχι μόνο στην Αντιόχεια αλλά σε όλους που πίστευσαν στον Κύριο. Ελληνική λέξη, με την προσθήκη της λατινικής κατάληξης -ανός, σημαίνει ότι ο φέρων αυτό το όνομα ανήκει αποκλειστικά στον Χριστό και επιπλέον φέρει την ιδιότητα του Χριστού, το χρίσμα του Αγ. Πνεύματος. Αυτή η ονομασία πιθανότατα δόθηκε στους μαθητές από τον εθνικό πληθυσμό.
Με αυτή τη νέα ονομασία, οι πιστοί εισέρχονται στο παγκόσμιο προσκήνιο διακρινόμενοι ριζικά από το ιουδαϊκό γένος και τους εθνικούς. «Χριστιανός» σημαίνει εκτός από την αποδοχή του Χριστού, την έμπρακτη πίστη και τη στροφή στο δύσκολο δρόμο που μας χάραξε ο Κύριος. Χωρίς αυτά, παραμένει απλά μια τυπική επωνυμία. Στο χέρι μας είναι να δείξουμε το πόσο αξίζουμε να φέρουμε αυτό το όνομα, μέσα από την πνευματική προκοπή και τον καθημερινό αγώνα για τη σωτηρία.