Ακούμε στην αυριανή περικοπή:
εἷς Θεὸς καὶ πατὴρ πάντων, ὁ ἐπὶ πάντων, καὶ διὰ πάντων, καὶ ἐν πᾶσιν ἡμῖν. (Εφεσ. 4, 6)
Ένας Θεός και Πατέρας όλων, που κυριαρχεί σε όλους, ενεργεί μέσα απ’ όλους και κατοικεί σε όλους σας.
εἷς Θεὸς καὶ πατὴρ πάντων, ὁ ἐπὶ πάντων, καὶ διὰ πάντων, καὶ ἐν πᾶσιν ἡμῖν. (Εφεσ. 4, 6)
Ένας Θεός και Πατέρας όλων, που κυριαρχεί σε όλους, ενεργεί μέσα απ’ όλους και κατοικεί σε όλους σας.
Ο απ. Παύλος μας μιλάει για τον Θεό. Εν προκειμένῳ για τον τριαδικό Θεό, θυμίζοντάς μας κάτι που εύκολα το ξεχνάμε. Είναι ένας και μοναδικός. Όποιος πιστεύει σε άλλους θεούς ή και σε άλλους θεούς, τότε δεν βρίσκεται εντός της Εκκλησίας. Και σήμερα ουκ ολίγοι «χριστιανοί» με μεγάλη άνεση δέχονται διδασκαλίες από άλλες θρησκείες ή ειδωλολατρικά κατάλοιπα, ή έχουν θεοποιήσει τον πλούτο. Ο Θεός όμως, παρότι δημιουργός των πάντων, αναφέρεται από τον Παύλο στην σχέση του με τους πιστούς. Και μας τονίζει τρεις ενέργειες του Θεού δείχνοντάς μας την τριαδικότητά του. «Πατήρ πάντων», ο Θεός Πατέρας ο οποίος είναι αρχή και πηγή. «Διά πάντων», διά του Θεού Λόγου ο Θεός δημιούργησε την Εκκλησία ως το σύνολο των πιστών. «Ἐν πᾶσιν ἡμῖν» ο Θεός διά του Αγίου Πνεύματος κατοικεί στον κάθε πιστό χωριστά που αποτελεί μέλος της Εκκλησίας. Έτσι, η κυριαρχία, η πρόνοια και η ενοίκηση αποτελούν βασικές ενέργειες του τριαδικού Θεού προς εμάς που θέλουμε να βρισκόμαστε εντός Εκκλησίας.