Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ...

Δυστυχώς αναλωνόμαστε με τον (δυστυχώς) γάμο των ομοφυλοφίλων και κάποιες εξίσου σοβαρές ειδήσεις περνάνε (αν περνάνε ενίοτε) στα πολύ ψιλά. Στην iefimerida.gr (εδώ) διάβασα ένα άρθρο (εξ ου και το παραπάνω απόσπασμα) σχετικό με την τεχνητή νοημοσύνη και πως αυτή εφαρμόζεται (ή μπορεί να εφαρμοστεί) στις ελληνικές επιχειρήσεις. Είναι μια μελέτη για λογαριασμό του ΣΕΠΕ  (σύνδεσμος επιχειρήσεων, πληροφορικής & επικοινωνιών Ελλάδος). Της μοδός λοιπόν η Τεχνητή Νοημοσήνη (αγγλιστί A.I.) κάνει σχεδόν τα πάντα! Έτσι τουλάχιστον μας την διαφημίζουν. Κάτι σαν τον ελβετικό σουγιά και βάλε! Το υπερεργαλείο του παρόντος και του μέλλοντος.

Και μπορεί μεν τα οφέλη στις ελληνικές επιχειρήσεις να δείχνουν δελεαστικά (τουλάχιστον στην γενική διατύπωσή τους), ωστόσο πουθενά δεν είδα στη μελέτη τα εξής:

α. Πως θα χρησιμοποιούν την Τ.Ν. (ΑΙ) οι επιχειρήσεις σε σχέσεις με τους υπαλλήλους τους; Θα προσλαμβάνουν ή θα απολύουν με ότι τους υποδεικνύει η Τ.Ν.; Θα δίνεις φερ' ειπείν συνέντευξη για δουλειά και ενώ ο αρμόδιος θα θέλει να σε προσλάβει, η Τ.Ν. να δίνει αρνητική συγκατάθεση. Τότε ποιός θα υπερισχύει; Μπορείς να «πείσεις» την Τ.Ν. ότι αξίζεις να δοκιμαστείς; Η εταιρία ποιον θα συμβουλευτεί τελικά; Σε περίπτωση απόλυσης τι γίνεται; Δεν αναφέρομαι φυσικά όταν ο υπάλληλος κλέβει ή τεμπελιάζει. Με τι κριτήρια θα «απολύει» η Τ.Ν.;

β. Αν η Τ.Ν. «αποφασίσει» ότι καλύτερο για την εταιρία είναι η περικοπή μισθών. Θα υπάρξει κανείς να αναζητήσει άλλες λύσεις (ίσως όχι οι καλύτερες αλλά όχι τόσο επώδυνες) ή αφού το είπε η Τ.Ν. θα λαμβάνεται ως θέσφατο και θα εφαρμόζεται;

γ. Για να αναπτυχθεί μια εταιρία προφανώς χρειάζεται πελάτες, όσο και καλό προϊόν θα φτιάχνει. Ποιός θα πείθει τους υποψήφιους πελάτες να προτιμήσουν τη συγκεκριμένη εταιρία που φτιάχνει καλό προϊόν (με τη βοήθεια της Τ.Ν. φυσικά) αντί μιας άλλης ανταγωνιστικής εταιρίας που φτιάχνει το ίδιο προϊόν (εννοείται με τη βοήθεια της Τ.Ν. οπότε θα είναι εξίσου καλό); Η Τ.Ν. δηλαδή μπορεί να συναγωνιστεί την Τ.Ν.; Μπορεί να υπάρξει νικητής; Προφανώς και όχι! Αν βάλεις ένα σκακιστικό πρόγραμμα να παίζει στο ίδιο επίπεδο εναντίον του εαυτού του, πάντα το αποτέλεσμα είναι ισόπαλο. Εδώ τι θα γίνει όταν όλες οι ανταγωνιστικές εταιρίες χρησιμοποιήσουν την Τ.Ν. εξίσου καλά; Θα υπάρξει νικητής στην κούρσα; Ή όλες θα είναι ισόπαλες ως προς το κέρδος; Τότε πως κάποια εταιρία θα προηγηθεί, μιας και αυτός είναι ο στόχος. Σε καμία μάχη απώτερος στόχος είναι η ισοπαλία αλλά η νίκη...

δ. Για να αναπτυχθούν οι εταιρίες πρέπει να υπάρχει χρήμα από τους καταναλωτές για ξόδεμα. Σε αυτό πως θα συμβάλλει η Τ.Ν.; Θα προτείνει να τυπώνονται αβέρτα χαρτονομίσματα και να μοιράζονται αφειδώς στα πλήθη; Πως κάποιος φτωχός θα αυξήσει το εισόδημά του για να μπορέσει να ψωνίζει ώστε να αναπτυχθεί η εταιρία που πουλάει; Ειδικά όταν ενδεχομένως η Τ.Ν. θα τον «απολύει» είτε ως υπεράριθμο, είτε για χίλιους λόγους.

Για να παραπάνω δεν λέει τίποτα το άρθρο. Ίσως να συμβουλεύτηκε την Τ.Ν. και του υπέδειξε τι συμφέρει να γράψει! Ωστόσο η Τ.Ν. έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται σε κάποιο βαθμό και όχι από όλες τις εταιρίες. Αλίμονό μας αν γενικευτεί η χρήση της πριν μπούνε πρώτα κάποιοι κανόνες. Ὀψόμεθα...