Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013

Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ, ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟ ΤΟ 4G ΤΗΣ COSMOTE!!!

Είναι γνωστή η διαφήμιση με τον νεαρό που ανακαλύπτει πως αν υπάρχει κάτι πιο γρήγορο από το 4G της Cosmote, αυτή δεν είναι παρά η ελληνίδα μάνα, ή ελληνίδα κόρνα και η ελληνίδα καψούρα! Εγώ θα πρότεινα το κόψιμο, άνευ εθνικότητος, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.  Η διαφήμιση παίζεται αρκετό καιρό, και λόγῳ της πολιτικής επικαιρότητας δεν ασχολήθηκα για να τονίσω κάτι που προφανώς η εν λόγῳ εταιρεία προωθεί έμμεσα:  Την ημιμάθεια, για να μην πω την αμάθεια!

Εξηγούμαι. Με τη λέξη «Ελληνίδα» εννοούμε γυναίκα. Και μάλιστα τη γυναίκα, η οποία προέρχεται από Έλληνες γονείς, έστω από πατέρα Έλληνα. Δεν τη χρησιμοποιούμε ως επίθετο που να προσδιορίζει ουσιαστικό. Οι βαρύγδουπες φράσεις της διαφήμισης «ελληνίδα κόρνα» και «ελληνίδα καψούρα» είναι αν μη τι άλλο χοντροειδέστατο λάθος! Αντί της... ελληνίδας κόρνας θα μπορούσε να λεχθεί περιφραστικά «το κορνάρισμα του Έλληνα» μιας και η κόρνα δεν παράγεται εν Ελλάδι για να την πούμε ελληνική. Το ίδιο και για την καψούρα, μιας και ως συναίσθημα δεν διακρίνεται με εθνολογικό προσδιορισμό. 

Τι μας δείχνει λοιπόν η διαφήμιση; Έναν καλοπερασάκια νεαρό που ούτε να μιλήσει δεν ξέρει, αλλά μπορεί να κατέχει και να χειρίζεται άνετα τη νέα τεχνολογία, για να κάνει πλάκα στην... facebookόπληκτη (!) μάνα του , για να ψάχνει... σαντουϊτσάδικο κάπου στο κέντρο της Αθήνας, και για να παρακινήσει τους φίλους του να πάνε σε μπαράκι ενώ χαζεύουνε σε γήπεδο! Ο νεαρός ούτε για δουλειά ψάχνει, ούτε καν χρησιμοποιεί το κινητό του για κάτι σοβαρό. Επιπλέον είναι και αμαθής... Ελκυστικό πρότυπο για να προωθήσει το 4G η Cosmote... έτσι; Ταυτίζεται ο ήρωας της διαφήμισης με τον υποψήφιο (νεαρό) αγοραστή...

Είμαι εναντίον όσων κακοποιούν δημοσίως τη γλώσσα μου. Επιπλέον απογοητεύομαι που κάτι τέτοιο περνάει απαρατήρητο. Θα μου πεις, κάτι τα μπάνια του λαού, κάτι τα μέτρα, κάτι η χρυσαυγιάδα, δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή. Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΤΕ προβάλλει την... «ελληνίδα» ημιμάθεια (δες εδώ). Φαίνεται πως φέρνει λεφτά η επένδυση σ' αυτήν. Ας μην απορούμε μετά γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε χωρίς να αντιδρούμε... 

22 σχόλια:

  1. Νομίζω ανόητοι(για να μην πω τίποτε άλλο...)είναι εκείνοι που είχαν την ιδέα της διαφήμισης.
    Εκτός αν την φτιάχνουν έτσι γιατί το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι τέτοιου επιπέδου.
    Δεν έχω δει τη διαφήμιση.
    Ενοχλούμαι πάρα πολύ όμως όταν κακοποιούν τη γλώσσα μας!!

    Φιλάκια και καλό κουράγιο:))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα, αν είναι ανόητοι ή το έκαναν σκοπίμως... μάλλον το δεύτερο! Δεν νομίζω ότι τους... ξέφυγε το λάθος! Φοβάμαι το χαμηλό επίπεδο όσων απευθύνονται. Με τέτοιο επίπεδο δεν έχουμε μέλλον!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  2. καλημερα και απο μενα!

    για να ειμαι ειλικρινης δε με ενοχλει η συγκεκριμενη διαφημιση. εχω δει ανθρωπους να κρατακρεουργουν πολυ χειροτερα τη γλωσσα μας και το αντεξα, διοτι οι ανθρωποι πανω απ ολα.

    δε λεω πως ειναι σωστο αυτο αλλα για μενα δεν υπαρχουν μορφωμενοι και ημιμαθεις ανθρωποι. υπαρχουν στιγμες που πανω στο θυμικο μου εχω θεωρησει πως ειμαι καλυτερη απο καποιον που ετυχε να ειμαι πιο μορφωμενη και την ιδια στιγμη μισησα τον εαυτο μου γι αυτο.... ελπιζω να καταλαβαινεις πως το εννοω.

    παρ ολα αυτα οι διαφημισεις ειναι γνωστες για τις λεξεις που παραγουν, στη τελικη το 4G αναπαραγει, οχι καποιο αρχαιολογικο μας χωρο.....

    να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εν λόγῳ διαφήμιση, όπως όλες οι διαφημίσεις, δεν γίνονται στο πόδι αλλά τα κείμενα γράφονται, εγκρίνονται και εκφωνούνται. Καμία σχέση με κάποιο λάθος ἐν τῇ ρύμῃ τοῦ λόγου.
      Οι ημιμαθείς και οι μορφωμένοι υπάρχουν και διακρίνονται από όσα λένε εν γένει και όχι στιγμιαίως. Και εδώ, μιας και μιλάμε για ήδη έτοιμο σενάριο, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για λεκτικό λάθος αλλά για σκοπιμότητα.
      Το προϊόν μπορεί να διαφημιστεί μια χαρά με σωστά ελληνικά. Όχι κατ' ανάγκην... αρχαία! Το γιατί δεν το κάνουν, πρέπει να μας προβληματίσει κάποια στιγμή. Εκτός αν θέλουμε να καταργήσουμε την ελληνική γλώσσα εντελώς! Η σημειογραφία (λεκτική και σκηνική) δεν είναι τυχαία στις διαφημίσεις άλλωστε...

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  3. Σιγά το γρήγορα 4G! Τέλος πάντων. Για να μη διαμαρτύρεται κανένας ή μας ψεκάζουν ή γίναμε αγράμματοι σαν και τον αγράμματο της διαφήμισης. Το 4G η cosmote το έφτιαξε για τους αγράμματους. Απευθύνεται στην «ελληνίδα» βλακεία!!! Το κινητό του βλάκα δεν έχει λεξικό να του μάθει σωστά ελληνικά;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες να φταίει ο ψεκασμός; Πλάκα πλάκα...
      Το κινητό του βλάκα προφανώς δεν μαθαίνει χρήσιμα πράγματα ειδάλλως δεν θα έλεγε κοτσάνες!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  4. Παράδοξο!
    Μετά από τόση χρήση των κινητών θα έπρεπε να μιλάμε όλοι άριστα τη γλώσσα μας. Όμως συμβαίνει το αντίθετο.
    Κωστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαίνεται πως το τίμημα της τεχνολογίας είναι η υποβάθμιση της γλώσσας μας, της μόρφωσης, της σκέψης μας και κατ' επέκταση του πολιτισμού μας! Καλά να πάθουμε!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  5. Αν δεν ήμασταν αγράμματοι δεν θα μας πάσαραν την αμάθεια τόσο εύκολα. Βρίσκουν και τα κάνουν. Ειδικά οι νέοι που ούτε να γράψουν ελληνικά δεν μπορούν πλέον! Ο νεαρός στη διαφήμιση έχει όλα τα προσόντα να είναι ένας παθητικός καταναλωτής για να αγοράζει ότι άχρηστο του πασάρουν. Έχουμε τις διαφημίσεις/σκουπίδια που μας αξίζουν τελικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς. Οι διαφημίσεις υποβοηθούν στο γινόμαστε παθητικοί καταναλωτές, για να μας εκμεταλλεύεται ο καπιταλισμός ευκολότερα.
      Αφού δεν θέλουμε να ξυπνήσουμε...

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  6. Αυτό το είχα παρατηρήσει κι εγώ. Διορθώστε το επιτέλους! Όσο αφορά τη γλώσσα ναι, δεν μου άρεσε κι εμένα. Όσο για τα σενάρια της σειράς των διαφημίσεων αυτών, προσωπικά δεν με ενόχλησαν .
    Κυριακή στο γήπεδο, καλοκαίρι Σαββατοκύριακο σε κάμπινγκ, στο αυτοκίνητο να πηγαίνει για δουλειά... Είναι ανάλογα την εξήγηση που θέλει να δώσει ο καθένας μας.
    Όσο για την παραπομπή σου, είναι ένα θέμα το οποίο δεν καταλαβαίνω γενικότερα... Κι άλλες χώρες είναι τουριστικές, αλλά δεν είναι "υποχρεωμένοι" να μιλούν 20 ξένες γλώσσες. Από δουλειά που έκανα και είχε σχέση με ξένους είτε Ισπανοί, είτε Γάλλοι, είτε Ιάπωνες, είτε Γερμανοί κι Αυστριακοί, γρι δεν ήξεραν αγγλικά όσο κι αν προσπαθούσα να συνεννοηθώ στη... διεθνή γλώσσα. Ε δεν νομίζω να έπεσα σε όλα τα ντουβάρια!
    Αυτά! Καλό απόγευμα και καλή συνέχεια Apokalipsis!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αυτοκίνητο δεν πάει για δουλειά αλλά όπως λέει, πάνε να βρουν ένα σαντουϊτσάδικο! Οπότε δεν χωράει δεύτερη σκέψη...
      Περί της παραπομπής, αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι προβάλλεται η αμορφωσιά και η αμάθεια. Δηλαδή οι υποψήφιοι πελάτες πρέπει να είναι αγράμματοι!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  7. Ολα τα κακά και στραβά ξεκινούν από την κακή εκπαίδευση που παρέχει το κράτος εδώ και χρόνια. Και φυσικά η κατάσταση έχει χειροτερεύσει στα σχολεία γενικά.Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστό. Η εκπαίδευση έχει υποβαθμιστεί επικινδύνως... Για ευνόητους λόγους βέβαια. Πως αλλιώς θα γίνεται η χειραγώγηση των μαθών; Φοβάμαι ότι θα δούμε και χειρότερα...

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  8. Τι περιμένεις από τις διαφημίσεις; Είναι μέρος της αποβλάκωσης που κάνουν τα κανάλια. Σάμπως ξέρουν να μιλάνε τα σημερινά παιδιά που ξημεροβραδιάζονται μπροστά σε μια οθόνη; Όλα παρακμάζουν σ' αυτήν την χώρα και σε λίγο θα δεις διαφημίσεις που θα μιλάνε μόνο εγκλέζικα γιατί δεν θα καταλαβαίνουν καθόλου τα ελληνικά!!! Και μη χειρότερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φοβάμαι πως έτσι είναι. Η αποβλάκωση δουλεύει καλά. Για φαντάσου να δούμε διαφημίσεις στα αγγλικά; Έλεος!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  9. Έχεις τα δίκια σου!
    Διαφημίσεις και τηλεόραση δεν βλέπω . Σε ευχαριστώ για την ενημέρωση !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά κάνεις που δεν βλέπεις. Εν τέλει αποφεύγεις την αποβλάκωση!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  10. Δε βλεπω διαφημίσεις τις αποφευγω και τις βαριεμαι. Φανταζομαι πως τωρα καταλαβαινεις το γιατι.

    Καλο Σ/Κ φιλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά κάνεις και δεν τις βλέπεις. Δεν έχεις παρά να χάσεις από αυτές.
      Καλά να περνάς και καλή Κυριακή.

      Διαγραφή

Το σχόλιό σου, αν δεν χλευάζει και δεν υβρίζει, είναι επιθυμητό και ευπρόσδεκτο.