Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΧΡΩΜΑ...


Το αποτέλεσμα της ζωής μου δεν θα είναι τίποτε άλλο από μια διάθεση, ένα μεμονωμένο χρώμα. Το αποτέλεσμά μου θα έχει ομοιότητα με τον πίνακα του ζωγράφου εκείνου, που του δόθηκε η παραγγελία να ζωγραφίσει το πέρασμα των Ιουδαίων μέσα από την Ερυθρά θάλασσα και στο τέλος έβαψε όλο το λινό κόκκινο, εξηγώντας ότι οι Ιουδαίοι είχαν ήδη περάσει και οι Αιγύπτιοι πνίγηκαν.
(Ζαίρεν Κίερκεγκωρ, «Είτε-Είτε» κλικ εδώ, μετάφραση Γεωργίου Ρούκαλη)

Για φαντάσου, με ένα χρώμα να αποδοθεί το αποτέλεσμα της ζωή σου! Με ένα μονότονο χρώμα. Χωρίς σχέδια, χωρίς αποχρώσεις... Ο ζωγράφος αντί να περιγράψει το βιβλικό περιστατικό που του παραγγέλθηκε, αρκέστηκε με ένα μόνο χρώμα να δώσει μία διάστασή του: όχι τη χαρά των Ιουδαίων που σώθηκαν, αλλά τον θάνατο των Αιγυπτίων. Και έβαλε απλά το κόκκινο, το χρώμα του αίματος που συμβολίζει και το θάνατο! Αυτή η οπτική, του διέγειρε την προσοχή και την έμπνευση.

Ποιά οπτική θα προέταζες για να χαρακτηρίσει τον πίνακα της ζωής σου; Και με τι χρώμα θα την συμβόλιζες άραγε; Εύκολα θα διάλεγε κανείς το κόκκινο, για το πάθος που νομίζει πως έχει στη ζωή του. Αλλά ποιός είναι αυτός που δεν νομίζει πως έχει πάθος; Και το κόκκινο συμβολίζει παράλληλα το αίμα... Ποιά οπτική λοιπόν θα διάλεγες για να ντύσει με χρώμα τη ζωή σου και να καλύψει όλες τις δραστηριότητές σου; Και ποιό χρώμα θα την απέδιδε καλύτερα;

Μην απαντήσεις! Αυτό δεν θα το κάνεις εσύ! Θα το κάνουν οι άλλοι που θα δουν τη ζωή σου από μακριά. Σαν το ζωγράφο. Δεν μετείχε του γεγονότος, απλά το χρωμάτισε. Κάποιος άλλος ζωγράφος ίσως να του έδινε άλλο χρώμα, βλέποντας το αλλιώς. Και εμείς «χρωματίζουμε» όσους άλλους γνωρίσαμε... Τι χρώμα όμως θα ήθελες να αντανακλάς; Τι χρώμα αντανακλάς όμως στην πραγματικότητα; Το πρώτο το εύχεσαι, το δεύτερο το αγνοείς! Δύσκολα σου λένε την γνώμη τους οι γύρω σου και ακόμα πιο δύσκολα την δέχεσαι. Φαντάσου αντί της γνώμης να σου έδιναν έναν πίνακα με κάποιο χρώμα...

18 σχόλια:

  1. Σταμάτη μου ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!..

    θέλω εναν τετοιο πινακα..

    θελω να ξερω θελω να μαθω....

    καλημερα καλη εβδομαδα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χρωματιστες σκεψεις . . . με εβαλες στο τρυπακι να σκεφτω ενα χρωμα για καποια κοντινα μου ατομα.. παντως μου ειναι πολυ δυσκολο να διαλεξω ενα για μενα και την ζωη μου.. υποτιθεται οτι με ξερω καλυτερα απο ολους μαααα δυσκολευομαι να διαλεξω..
    καλη εβδομαδα να εχουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίο!!!
    Αλλά πολύ δύσκολο να βάλεις ένα μόνο χρώμα για τη ζωή σου. Καλύτερα να το βάλουν άλλοι για μένα. Εγώ δεν θα κατέληγα σε κάποιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μας έβαλες σε σκέψεις.Δύσκολη ερώτηση, άρα ακόμα πιο δύσκολη η απάντηση. Το αφήνω σε άλλους να το κάνουν. Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ evi athanasiou

    Εγώ πάλι όχι! Για σκέψου να σου δώσουν έναν πίνακα και να ψάχνεις να βρεις τι προέταξε αυτός που τον έφτιαξε, από τη ζωή σου! Θα γεμίσεις με ερωτηματικά! Σκέψου το...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ maria

    Για σένα, είπαμε, θα διαλέξουν οι άλλοι χρώμα, όχι εσύ! Διότι εσύ νομίζεις (όπως και ο καθένας βέβαια) πως ξέρεις καλύτερα τον εαυτό σου. Το ξέρεις όμως; Πίστεψέ με οι περισσότεροι νομίζουμε πως γνωρίζουμε τον εαυτό μας, και όσο περνάνε τα χρόνια τόσο τον ανακαλύπτουμε...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Η... κρυφή ματιά!

    Ένα χρώμα... Αν θες πολλά, μάλλον είσαι αναποφάσιστη! Καλύτερα όπως λες να αφήσεις τους άλλους... εξάλλου έτσι είναι και το καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ρένα

    Κι όμως στα δύσκολα αξίζει να προσπαθήσουμε! Απλά, δεν υπάρχει απάντηση! Είναι θέμα οπτικής και διάθεσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εξαιρετική ανάρτηση! Με γέμισε θλίψη, σκεπτόμενη τα χρώματά μου...
    Καλή σου μέρα!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έβαλες δύσκολο ερώτημα
    θα σου βάλω ακόμα πιο δύσκολο εγώ....
    Μας ξέρουν καλά αυτοι που θα μας κρίνουν?
    Ξέρουν την κάθε πτυχή της ζωής μας και γιατί στην συγκεκριμένη στιγμή που τους συναντήσαμε συμπεριφερθήκαμε με κόκκινο, μαύρο ή λουλακί?
    Οχι, κανένας δεν μπορεί να μου χαρίσει το χρώμα της ζωής μου , ούτε καν ο πιο κοντινός μου άνθρωπος...
    Γιατί όλοι βλέπουν αυτό που θέλω εγώ να δουν και αν εγώ θέλω να είμαι το ΡΟΖ θα δουν αυτό...
    αν θέλω το ΜΑΥΡΟ θα δουν το μαύρο, αλλά αυτό
    που είμαι δεν ξέρει κανείς.
    Γιατί είμαι άνθρωπος, γιατί συμπεριφέρομαι ανάλογα με την ψυχολογία μου,γιατί ανάλογα με τον απέναντί μου αλλάζουν οι αποχρώσεις μου, γιατί έχω πολλά πρόσωπα όπως όλοι μας.
    Ένας πίνακας λοιπόν που θα απεικονίζει
    τον ΄΄ανθρωπο΄΄ θα είναι ένα μωσαικό
    που επάνω του θα κυριαρχούν τα πιο σκοτεινά ή τα πιο φωτεινά χρώματα.
    Όχι ένα χρώμα...ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λατρεύω το κόκκινο... μα αν ζωγράφιζα τη ζωή μου, τότε θα την έκανα γκριζογάλανη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ ευαγγελία

    Στο βαθμό που μπορούμε ας αντανακλάσουμε ανοιχτά χρώματα για να μη γεμίζουμε θλίψη! Καλά να περνάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Levina

    Όλοι βλέπουν επιφανειακά μεν το χρώμα που εσύ θες να δουν, αλλά κατά βάθος βλέπουν το χρώμα που αντιλαμβάνονται! Ο καθένας «βλέπει» με διαφορετικά κριτήρια και νομίζει ότι θέλει!
    Η μονοχρωμία που χαρακτηρίζει τη ζωή, όπως το θέτει ο Ζαίρεν Κίερκεγκωρ (από τον οποίο πήρα την ιδέα για την ανάρτηση) είναι στην αντίληψη των άλλων για εμάς. Σίγουρα για τον «άνθρωπο» η μονοχρωμία είναι ανεπαρκέστατη, αλλά στα μάτια εκάστου των γύρω του θα προτάσσεται ένα μόνο χρώμα. Το μωσαϊκό που λες, θα αποτελείται από πολλές αντιλήψεις εκδηλούμενες από ένα χρώμα έκαστη. Το κακό είναι, ότι δεν θα είναι συγκεντρωμένες σε έναν πίνακα, αλλά σε πολλούς...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Μαρία Νικολάου

    Άσε τους άλλους να προτείνουν χρώμα. Που ξέρεις; Ίσως βάλλουν το κόκκινο αντί το γκριζογάλανο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλημερα! καλη εβδομαδα!
    εξαιρετικο! βρηκα εξαιρετικο το κειμενο σου!
    ευστοχα οσα ανελυσες κατω και οσα μας κανεις να σκεφτουμε!
    χαρηκα πολυ που τη διαβασα σημερα! να εισαι καλα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάρηκα που σου άρεσε!

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή

Το σχόλιό σου, αν δεν χλευάζει και δεν υβρίζει, είναι επιθυμητό και ευπρόσδεκτο.