Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Ο... ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ!


Όλο και συχνότερα ακούμε μαγαζιά και εταιρείες να μειώνουν τις τιμές των προϊόντων λόγῳ της οικονομικής κρίσης. Είτε με τη μορφή προσφορών, είτε με τη... μερική μείωση σε συγκεκριμένες ώρες. Και αναρωτιέμαι πως τους φούντωσε η... ευαισθησία έτσι ξαφνικά, και προσπαθούν να συμπλεύσουν μαζί με τους φτωχότερους πια καταναλωτές. Μάλλον αυτό θέλουν να δείξουν. Πως το συμφέρον του καταναλωτή είναι το κύριο μέλημά τους. Έτσι είναι όμως;

Σαφώς και όχι! Οι νέες προσφερόμενες τιμές, είναι στην ουσία οι κανονικές τιμές! Διότι αν δεν έφερναν κέρδος, τότε απλά θα έκλειναν τα μαγαζιά και οι εταιρείες! Τόσο απλά. Κανείς δεν θα συντηρούσε κάποια επιχείρηση με μηδενικό ή πολύ λίγο κέρδος. Δε χρειάζεται παρά να έχει κανείς στοιχειώδη νου για να το καταλάβει. Οπότε λοιπόν, αμέσως αντιλαμβανόμαστε το προφανές: Τόσα χρόνια που πωλούσαν τα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές, έβγαζαν όχι απλώς κέρδη αλλά υπερκέρδη! Και αυτό ονομάζεται υπερεκμετάλλευση ή ορθότερα αισχροκέρδια!

Και έρχονται τώρα δήθεν να μας πασάρουν τις κανονικές τιμές ως... κοινωνική προσφορά! Όταν φερ' ειπείν, πολλές φορές είχε γραφτεί από τον Τύπο πως στα Ηλίσια Πεδία του Παρισίου ο καφές είναι φθηνότερος κατά το ήμισυ και βάλε από αυτόν στην Ακρόπολη αλλά και της μέσης καφετέρειας στην Αθήνα, κανενός από τους μαγαζάτορες δεν ίδρωνε το αυτί αφού αυτό έκανε κακό στον τουρισμό. Τώρα ξαφνικά τους έπιασε ο... πόνος! Να και που η κρίση αυξάνει τον ανθρωπισμό...

Αυτή η κοροϊδία λοιπόν καλύτερα να σταματήσει. Και μετά κλαίγονται πως η αγορά είναι σφιγμένη. Τόσο καιρό πριν όμως, με τις υψηλές τιμές, τα κέρδη τα έβαζαν στην τσέπη χωρίς να κάνουν επενδύσεις. Ούτε βέβαια έδιναν τίποτα στους εργαζομένους, που τώρα τους θυσιάζουν γιατί δεν πάει καλά το μαγαζί... Και η δήθεν ευαισθησία δεν είναι παρά ένα ακόμα φθηνό κόλπο μάρκετινγκ.

Μόνο που η άδεια τσέπη δεν είναι παραμύθι αλλά η υπαρκτή πραγματικότητα. Και είναι καιρός οι μαγαζάτορες και οι επιχειρηματίες να ρίξουν τα υπερκέρδη που συσσώρευαν τόσα χρόνια, στην αγορά. Εκτός κι αν τα έφαγαν! Οπότε θα κυνηγούν τους πελάτες με το τουφέκι παρά τις όποιες προσφορές κάνουν. Έτσι απλά!